PANAS!!! LOTUS cadang nak tinggalkan PROTON…

“Adakah Proton akan menjadi rakan kongsi jangka panjang kami. Ini tidak mungkin kerana produk kami terlalu berbeza.?

Mungkin pihak seperti Kumpulan Volkswagen yang membina kenderaan prestasi tinggi seperti Bugatti atau Bentley, boleh mendapatkan keuntungan dari sinergi dengan syarikat seperti kami.

Proton telah menghabiskan banyak wang untuk Lotus, mungkin lebih banyak dari yang mereka jangkakan, dan saya yakin bahawa suatu hari mereka ingin melihat wang itu kembali. ” – Dany Bahar, Chief Executive Officer, Group Lotus plc

Cuba korang tengok perangai Mat Saleh ni.., masa PROTON suntik dana kewangan pada Lotus yang tengah tenat nak mampos dulu, tak pulak dia merengek macam-macam tentang syarikat PROTON yang kononnya tak setanding dengan dorang..

Sekarang ni bila reputasi Lotus dah mula naik balik dengan usaha gigih PROTON selama bertahun-tahun, CEO Mat Saleh tu dah mula besar kepala dan bercadang nak tinggalkan PROTON.. Memang sebijik perangai macam Anwar Ibrahim!!

Mamat tu bagi alasan, produk PROTON dan Lotus berbeza. Korang faham tak apa yang dia cuba nak sampaikan?? Mamat tu cuba nak bagitau yang Lotus lagi hebat dari PROTON…, so PROTON tak layak menjadi pemilik Lotus..

Satu lagi.., gua nampak memang dah jadi lumrah orang barat ni yang rasa dorang lebih hebat dari orang lain.. Jadi, CEO Lotus mungkin rasa dorang tu lebih superior dari manager-manager melayu PROTON.

Mesti dorang malu untuk terima bahawa BOS dorang adalah BANGSA MELAYU dari Malaysia…

Tapi Mat Saleh tu tak sedar satu perkara.., macam mana dia nak keluarkan Lotus dari PROTON bila semua  aset Lotus Group adalah 100% milik PROTON?? Dalam mimpi bolehlah kot…

Bangang punya Mat Saleh.. Sama bangang nya dengan budak Oxford yang jual AGUSTA dengan harga 1USD dulu… Hahahahahahahaha…

5 thoughts on “PANAS!!! LOTUS cadang nak tinggalkan PROTON…

  1. apa yg nak susah..mamat ni makan gaji…yg call the shot Proton.

    tapi yg penting sekali…Proton mmg akan pastikan akan dpt balik apa yg dia labur di Lotus..

    dan mmg goo didea kalau VW associate dgn Lotus…dan sure Proton akan terus kekal sebagai pemegang saham terbesar Lotus

    drmuzi

    Like

  2. @drmuzi Itu memang sure jadi impian Proton beb, tapi apa yang Mat Saleh tu cakap memang nampak ada something wrong.. Ada rumors kata nama Tony Fernandes mula dikaitkan dengan isu ni.. Hehehehe..

    Like

  3. lotus memang berbeza dengan proton..proton buat kereta ntah apa apa..aku kena modified balik kereta proton yang aku beli sebab design dia macam haram..tu belum campur kena tukar sport rim, enjin dan kaler..

    kalau harga evo10 macam harga kancil, dah lama proton tu bangkrup.

    proton patut berubah. tak guna kalau kerajaan naikkan cukai kereta asing sedangkan proton masih tak nak buat kereta secanggih honda atau mitsubishi.

    aku bukan anti proton tapi sebagai rakyat malaysia aku ada hak kritik proton.

    Like

Leave a comment