Jamban cangkung punca Anwar menderita dalam penjara..

Tahap kesihatan Datuk Seri Anwar Ibrahim kini semakin teruk dan amat membimbangkan, menurut pasukan peguam antarabangsa yang mendakwa bekas ketua pembangkang itu dinafikan akses kepada rawatan yang amat diperlukan beliau.

Mereka menyarankan Anwar segera dipindahkan segera ke tahanan kediaman supaya beliau boleh dibenarkan menemui doktornya sendiri bagi mendapatkan rawatan perubatan, kata peguamnya Sivarasa Rasiah dalam satu kenyataan hari ini.

“Kezaliman yang dikenakan terhadap Anwar berterusan.

“Masyarakat antarabangsa patut risau dengan tahap kesihatan Anwar yang semakin teruk, yang diburukkan lagi dengan penafian akses kepada rawatan dan kemudahan pada kala beliau ditahan dengan salah,” katanya.

Naib presiden PKR itu turut menceritakan keadaan Anwar di penjara dengan mengatakan Anwar berada dalam keadaan teruk di selnya yang menjadi salah satu punca kesihatannya makin merosot.

“Beliau ditempatkan dalam kurungan bersendirian dalam satu sel kosong dengan baldi untuk mandi, tandas cangkung dan dalam keadaan panas dan lembap dengan pengudaraan minimum yang memburukkan lagi masalah-masalah kesihatan beliau.

“Tambahan pula, beliau jarang dibenarkan bertemu keluarga dipenjara walaupun doktor mengesyorkan beliau dibenarkan bertemu keluarga setiap minggu. Pertemuan dengan para peguam juga sering kali dinafikan,” katanya.

Kenyataan itu turut ditandatangani Jared Genser, peguam dan pengasas Freedom Now, sebuah badan bukan kerajaan yang memperjuangkan pembebasan tahanan politik seluruh dunia.

p/s: Dia buat lagiiiii… Tak tau lah wayang apa pulak yang Bang Non cuba buat kali ni.. Katanya Bang Non dah kurus kering tinggal tulang sejak masuk dalam penjara.. Tak lalu makan sebab berjauhan dengn anak bini kononnn…

Lepas tu, Bang Non mengadu sakit dia makin kronik sebab kena berak mencangkung.. Bang Non selama ni tak pernah berak cangkung beb.. Bang Non berak duduk sambil baca paper je..

Advertisements

Cina DAP sibuk rasuah di Masjid dan Surau pada bulan Ramadan.

Korang perasan tak, asal masuk bulan Ramadan je, sibuklah puak-puak DAP tu cari publisiti murahan dengan bagi bantuan kepada surau dan masjid..

Maka tersenyum lebarlah Tok Siak serta Tok Imam menerima sumbangan dari cina-cina kiasu tersebut tanpa sedar DAP secara jelas mempunyai pendirian menolak Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Kadang-kadang tu terfikir jugak.., apa lah bengap benar mentaliti melayu kita bila berhadapan dengan puak-puak DAP tu kan.. Nak kata DAP tu bagus, apa je yang bagusnya dorang buat??

Sejak dua penggal memerintah Penang, agama Islam makin terpinggir dengan propaganda menghadkan suara azan di masjid pada waktu Subuh.

Yang boleh berniaga di negeri ni hanyalah cina dan yang mampu beli rumah mahal di kawasan pulau pun hanya cina.. Jadi kat mana sumbangan DAP yang kononnya dorang bukan anti Islam dan “sayang” pada bangsa melayu??

Sebenarnya, dah lama cina-cina DAP tu berlakon wayang nak tunjuk baik demi memujuk melayu-melayu supaya bagi kuasa pemerintahan pada dorang beb.. Apalah sangat dengan seribu dua setahun kalau nak dibandingkan dengan kuasa pemerintahan yang dorang boleh dapat…

Melayu-melayu ni pulak satu macam punya pelik.. Bila cina DAP bagi je sumbangan sikit untuk surau dan masjid, terus tersengih dan punyalah lambung kata cina DAP tu bagus.. Walhal cina tu sekadar main politik je, bukan dorang suka sangat pada melayu/Islam punn..

Kesimpulannya.., beringat-ingatlah sebelum kena ye.. Memanglah segala sumbangan DAP pada bulan ramadan ni hanya “gula-gula” untuk umat Islam.. Semua nak cari keuntungan politik je.. Tak lebih dari tu..

Tapi…, macam tu punya senang pun masih ramai yang tak sedar.. Nak buat macam mana bagi sedar pun tak tau lahh.. Jangan sampai tergadai habis baru nak sedar sudahlahh.. Rugi beb!!!

PEMBINA merujuk status Facebook Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya, Hannah Yeoh, yang memaklumkan pejabatnya menyalurkan peruntukan RM2,000 kepada masjid dan RM1,000 untuk surau bagi menganjurkan program sepanjang Ramadan.

Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) mengingatkan pemimpin DAP supaya tidak cuba menggula-gulakan umat Islam menerusi pemberian wang ringgit kepada masjid dan surau.

Presidennya, Ibrahim Mohd Hasan Al-Hafiz berkata, tindakan DAP menabur duit untuk mengatakan mereka bukan anti Islam adalah penghinaan terhadap umat Islam.

“Adakah umat Islam boleh digula-gulakan dengan wang ringgit sehingga gula-gula tersebut menutup mulut kita?

“Adakah maruah umat Islam boleh dibeli dengan nilai seribu dua ribu ringgit sahaja?

“Sesungguhnya tindakan biadap menaburkan wang ringgit untuk mengatakan bahawa DAP bukan anti-Islam adalah satu penghinaan terhadap umat Islam,” tulisnya di status Facebooknya.

Kalau Najib bapa nasi kandar.., Anwar pula bapa apa ye???

Ewahhhh…, bukan main sedap lagi si macai DAP ni kutuk Perdana Menteri sebagai Bapak Nasi Kandar.. Katanya isu nasik kandar tu sengaja direka supaya Najib boleh jadi hero..

Elehhh.., Ariff Sabri ni ingat Najib tu macam Anwar ke? Najib dan UMNO tak main la wayang politik macam Anwar dulu.. Najib gentleman la berpolitik sampai Mahathir pun mati akal tauu..

Lain la macam Anwar.., semua benda dia nak wayang.. Mata lebam pun dia wayang.., masuk penjara pun wayang.., nak tawan Malaysia pun wayang.., sampaikan bini sendiri pun dia suruh wayang..

So rasanya yang kuat buat skrip wayang ni adalah geng-geng Ariff Sabri lah.. Sampai ada yang sanggup berlakon jadi P Ramlee semata-mata nak backup video ngentot Anwar..

Itu belum kira dengan video main dalam hotel di Golok oleh Stopa Spender.., ramai pulak time tu jadi lebih bijak dari pakar video..

Kesimpulannya, Ariff Sabri tak payah lah nak tunjuk best kutuk Najib dengan gelaran yang macam-macam.. Elok saja Ariff fikir sendiri apa gelaran yang patut bagi kat Anwar kalau dia dah tak ada nanti..

Najib jadi bapak nasi kandar tu kira ok lah juga sebab ramai je yang suka makan nasi kandar tu di seluruh negara.., tapi apa kita patut gelar Anwar dengan segala macam kisah stor kunyit dia?? Hahahahaha..

Mufti kantoi tipu pasal Kurma di bulan puasa..

Dah kenapa Asri ni meroyan dalam Facebook dia? Oooo…, pasal kurma kena GST yee? Ingatkan pasal nasib Umat Islam yang merana dizalimi oleh Israel di Palestin.. Paling cikai pun pasal umat Islam Rohingya yang kena halau oleh puak Myanmar..

Ni pasal kurma je punnn…, dah bising macam janda gatal nak berlaki. Ehh.., sejak bila pulak kurma kena GST beb? Bukan ke kurma tu termasuk dalam kategori buah-buahan import yang dikecualikan GST???

Kantoi la nampaknya Mufti gila glamer tu kann… Asyik menghasut je kerjanya… Mungkin dia belajar bahawa menghasut tu satu ibadah kot.. Tu yang sukaaa sangat buat fitnah dalam Facebook.

Kepada Tok Mufti Perlis, sudah-sudah lah ye cari publisiti murahan tuu.. Tak boleh bawak mati pun kalau popular dalam Facebook.. Dah kalau meroyan sangat nak popular, apa kata Tok Mufti masuk je TV jadi artis atau pengacara macam Wardina.. Lagi bagusss.

Bila dah jadi macam ni.. nampak sangat Tok Mufti dah memalukan orang Islam. Dah la kawan baik Tok Mufti tu buat kenyataan bangang 2-3 hari lepas nak hadkan time di kedai mamak.., takkan sekarang Tok Mufti pun nak glamer jugak…

Memalukan orang Perlis je tauu… Tapi nasib baik gua bukan orang Perlis.., cuma bekas awek je dulu duduk kat Perlis.. Segak ooo macam Rita Rudaini… Hahahaha…