TAK MALU!!!! ANWAR LANTIK DIRINYA SEBAGAI PEJUANG DEMOKRASI TULEN..

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bangga menyamakan dirinya dengan pejuang demokrasi di negara-negara luar seperti Nelson Mandela, Mahatma Gandhi, Martin Luther King dan Malcolm X.

Beliau menjangkakan dengan melabel diri sendiri sebagai “pejuang demokrasi” rakyat akan tertipu, dan bersimpati degannya seolah-olah beliau diibaratkan seperti tokoh-tokoh demokrasi sedemikian yang berjuang di negara masing-masing.

Hanya golongan tak terpelajar dan tertipu sahaja yang akan nampak persamaan antara Anwar dan tokoh-tokoh yang disebutkan itu. Sedangkan hakikatnya, tokoh-tokoh yang disebut dipenjarakan kerana memperjuangkan demokrasi dan hak asasi manusia.

Anwar sebaliknya memperjuangkan hak dirinya untuk melakukan sesuka hati, bukannya perjuangan suci demokrasi, kerana Malaysia sejak sekian lama mengamalkan konsep demokrasi yang sebenar melalui sistem pilihan raya.

Berbeza dengan tokoh-tokoh tersebut, Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana RASUAH dan LIWAT, yang mana merupakan masalah moral dan akhlak, dan bukannya perjuangan menuntut demokrasi tulen.

Adakah perjuangan Anwar untuk LGBT dan Liberalisme boleh dianggap demokrasi? Anwar dan tokoh-tokoh besar itu umpama langit dengan bumi kerana beliau bukanlah ditindas, sebaliknya kerajaan hanya menjalankan tugas mengawal gejala LGBT daripada berleluasa.

Tindakan Anwar menyamakan dirinya seperti tokoh-tokoh ternama itu menunjukkan bahawa beliau seorang yang angkuh serta tidak tahu malu. Siapa yang mengiktiraf Anwar sebagai tokoh demokrasi?

Sebelum ini, beliau talah menyamakan juga dirinya dengan pejuang demokrasi di Myamar Aung Sang Syu Kyi yang memperjuangkan demokrasi kerana berada di dalam kerajaan junta. Malaysia sebaliknya bukanlah negara di bawah pemerintahan tentera kerana kita mengamalkan sistem pilihan raya.

Hakikatnya terlalu jauh jika dibandingkan Anwar si peliwat dan biseksual jika hendak dibandingkan dengan tokoh-tokoh di atas. Perjuangan Anwar adalah demi kepentingan dan kepuasan diri yang mana bukanlah prinsip sebenar yang menyuburkan demokrasi.

Darjat Anwar sebagai pejuang jika hendak dibandingkan dengan mereka langsung tidak setaraf. Kesemua tokoh demokrasi itu memperjuangkan hak yang dinafikan oleh negara, sedangkan Anwar memfitnah negara tidak memberikan hak demokrasi kepadanya.

Sudahlah memfitnah, menuduh kerajaan dan memburuk-burukkan kerajaan di mata masyarkat antarabangsa, kemudian mengaku diri sendiri pejuang demokrasi. Anwar memang muka tak tahu malu.

Sedang kerajaan Barisan Nasional (BN) bertungkus lumus meningkatkan tahap ekonomi dan martabat rakyat, Anwar pula sibuk menjaja dan memburukkan kerajaan. Siapa yang lebih demokrasi sebenarnya? ~ MyKMU.net

Advertisements

HEBAT!!!! CHEGU BARD BAGI AMARAN PADA POLIS.

Pihak polis diminta memberi kerjasama kepada penganjur Black 505 dan tidak menghalang rakyat berhimpun kerana ia tidak bertentangan Akta Perhimpunan Aman, kata Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Saharin.

Beliau berkata, hak berhimpun turut dijamin Perlembagaan yang menjadi rujukan perundangan tertinggi negara dan ia mesti dihormati semua pihak.

“Kepada polis, saya ingin ingatkan bahawa kamu bukan musuh rakyat dan kita mahukan kerjasama dengan kamu, bukan permusuhan. Jadi bantulah rakyat untuk merampas semula hak yang sudah diseleweng oleh Umno BN dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR),” ujarnya.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard berkata, kehadiran rakyat yang ramai adalah penting bagi menunjukkan kepada BN dan SPR supaya tidak mempermainkan hak mereka.

“Rakyat mesti bangkit untuk menyatakan bantahan bagi menoktahkan ibu segala penipuan ini,” ujarnya.

p/s: Wohaaa!!! Polis pun dorang dah tak takut beb.. Dah pandai bagi amaran lah pulak yee.. Gua harap, Polis jangan bagi muka kat puak-puak tu semua nanti.. Tangkap je sapa yang buat kacau didalam negara.. Sumbat je dalam lokap beramai-ramai.. Biar dorang tau negara ni ada undang-undang!!

AIR DARI KEDAH BUKAN BAPAK AH BENG YANG PUNYA!!!

Kerajaan negeri Kedah tetap akan mengadakan rundingan dengan Pulau Pinang berhubung cadangan untuk mengenakan caj bagi air mentah, kata Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.

Mukhriz berkata kerajaan negeri sebelum ini telah cuba membincangkan isu ini, tetapi beliau percaya ia hanya di peringkat exco dan bukan di antara Ketua Menteri dan Menteri Besar.

Beliau menambah adalah adil bagi kedua-dua kerajaan negeri untuk mencapai persetujuan mengenai perkara itu.

“Kita akan berunding dengan mereka dan lihat jika kita boleh mencari penyelesaian kepada masalah ini,” katanya.

Ahad lalu Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menyatakan cadangan negeri Kedah untuk mengenakan caj kepada Pulau Pinang untuk air mentah adalah “tidak masuk akal” dan sama dengan “meminta wang tanpa sebab” kerana Pulau Pinang mengambil air dari bahagiannya di Sungai Muda dan Kedah tidak mengeluarkan sebarang kos.

Sebagai tindak balas, Mukhriz berkata bekalan air telah disediakan di sebelah Pulau Pinang, tetapi kawasan tadahan air atau sumbernya berpangkalan di Kedah.

“Saya masih ingat ada kemarau sekali, dan Pulau Pinang telah menulis kepada Kedah meminta kita untuk melepaskan air dari empangan kami ke Sungai Muda untuk meningkatkan bekalan air yang semakin berkurangan.

“Surat itu sendiri merupakan pengakuan bahawa bekalan air itu sememangnya berpangkalan di Kedah,” katanya.

Sebelum ini kerajaan DAP P.Pinang begitu angkuh kononnya mereka berjaya memerintah negeri tanpa sebarang bantuan kerajaan. Kini terbukti bahawa air yang digunakan oleh rakyat P.Pinang sebenarnya adalah ehsan dari negeri Kedah yang kini di perintah oleh kerajaan Barisan Nasional. ~ MPP News

[PADAN MUKA] FAIZAL TAHIR MEROYAN KENA BANNED SEBAB SOKONG ANWAR.

Gua dimaklumkan mengenai laporan yang mengatakan Faizal Tahir telah di’gam oleh sebuah syarikat media besar yang memiliki kesemua stesen televisyen popular di Malaysia.

Khabarnya walaupun belum mempunyai sebarang dokumen hitam putih mengatakan Faizal Tahir sudah di’gam oleh syarikat tersebut, penyanyi itu sudah di’maklumkan secara lisan tentang perkara ini.

Sebaik sahaja perkara ini berkuatkuasa, beberapa acara yang melibatkan Faizal Tahir dengan stesen televisyen milik syarikat berkenaan khabarnya telah pun dibatalkan secara tiba-tiba.

“Some peole are just plain stupid. Some people are just plain arrogant. But the worst is when they’re both and they don’t even know it. Pity.” tulis Faizal Tahir di Twitter meluahkan perasaan beliau.

Walaupun sebab sebenar kenapa Faizal Tahir kena gam belum di’ketahui dan dapat di’sahkan, menurut sumber dalaman industri semua ini kerana kelantangan Faizal Tahir bersuara tentang isu politik negara.

So.., nasihat gua pada Faizal.., lepas ni lu menyanyi je lah kat pentas PAS dan PKR.. Tak pun.., lu carilah makan dengan mintak kontrak pada DAPigs..

Kerajaan sebelum ni dah bagi lu ruang untuk berkarya sampai dapat macam-macam anugerah.. Tapi lu bangsatkan kerajaan hanya sebab lu sokong perjuangan Anwar dan Pakatan yang kononnya lebih baik dari BN..

Sekarang ni apa guna lu meroyan beb.. Lu pergilah cari makan dengan parti politik yang lu anggap lebih baik tu.. Jangan lupa ajak sekali Abby.., Bob Lokman.., Hairie Othman dan Yassin untuk buat satu band rock.. Semoga lu berjaya ye Faizal… Hahahahahahaha…