Makcik ni nak baling selipar pada Najib…

“Jangan benarkan Datuk Seri Najib Razak datang ke sini, kalau dia datang juga, saya akan baling (dia) dengan selipar,” demikian respon Faridah Abdul, 50, ibu kepada Khalid Ismeth, Pemimpin Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen(Kami), yang mendakwa dicederakan Polis dalam demonstrasi Bersih 3.0 Sabtu lalu.

“Semalam, Najib dan beberapa Menteri Kabinet mahu datang melawat dan saya beritahu, saya tidak mahu dia datang ke sini, kalau datang juga, saya akan baling selipar padanya.

“Kalau dia pemimpin rakyat, mengapa nak lawat saya sahaja, lawatlah juga pesakit lain, nampak sangat tujuan Najib untuk kepentingan politik, saya tidak akan maafkan Najib dan kerajaan Umno BN akibat tindakan ganas ini,” katanya geram.

Hadir dalam lawatan itu, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar, N Surendran dan Datuk Chua Jui Meng yang juga bekas Menteri Kesihatan. Turut serta, Pengarah Guaman, Latheefa Koya.

Menurut Faridah, beliau akan berbincang mengenai perkara itu bersama keluarganya sebelum menyaman kerajaan Malaysia.

“Semasa Datuk Seri Shahrizat Jalil datang semalam, saya juga beritahu padanya yang saya akan saman dan beliau beri respon akan siasat.

“Saya jawab balik, siasat apa kalau Hakim pun kamu punya, saya nak panggil dia ‘Lembu’ tak sampai hati, tapi saya layan dia sebagai tetamu,” kata Faridah lagi.

Faridah mendakwa beliau dipukul dan dipijak oleh sekumpulan Polis berpakaian preman sehingga menyebabkan dahinya koyak dan mengalami kecederaan di dalam perut ketika menyertai himpunan Bersih di Dataran Merdeka.

p/s: Patutlah anak dia si mahasewel Khalid Ismeth tu kurang ajar dan juga tiga suku.., rupanya keluar dari perut jenis kurang ajar jugak rupanya… Hahahahahaha…

"Aduhhh!!! Saya kena flying kick di dada.." – Chegu Bard

Menurut Badrul Hisham Shaharin yang lebih dikenali sebagai Chegu Bard, beliau adalah salah seorang mangsa amukan yang didakwa dipukul lebih 50 anggota polis lewat petang Sabtu lalu.

Katanya, ketika beliau dipukul bertalu-talu, polis yang memukulnya itu mendakwa ada anggota polis meninggal dunia dipukul peserta Bersih 3.0.

“Antara yang mereka kata ada anggota polis mati kena pukul oleh demonstran.

Polis termakan hasutan ini sehingga bertindak di luar kewarasan,” katanya kepada Harakahdaily.

Beliau ditemui selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi petang ini berhubung kekerasan pihak polis terhadapnya.

Dalam laporan itu, Chegu Bard mendakwa dipukul ketika berada di kawasan Jalan Masjid India kira-kira jam 7 petang.

Ketika itu, beliau dan seorang lagi rakannya Sany sedang melihat anggota polis merosakkan dan menterbalikkan meja gerai peniaga yang ditutup di situ.

Tiba-tiba katanya, 10 anggota polis meluru ke arah mereka berdua dan terus memukul mereka tanpa bertanya apa-apa.

“Saya dipukul beberapa kali, kemudian diheret ke Jalan TAR dan dipukul lagi oleh anggota polis yang pakai uniform tapi tiada nombor polis atau tanda nama,” katanya.

“Kemudian saya dibawa ke tempat kepungan di Dataran Merdeka dan di situ lebih teruk saya kena pukul. Saya muntah, telinga berdarah, hidung berdarah sampai saya tak larat dah.

“Kemudian datang dua orang pegang dan dirikan saya. Seorang anggota polis datang terus flying kick dada saya,” tambahnya lagi.

Menurutnya juga, kepalanya turut berdarah dipercayai dipukul menggunakan objek keras.

Dalam keadaan separa sedar itu juga ujarnya, beliau dapat merasakan poketnya diseluk dan hanya menyedari duitnya lebih RM200 hilang ketika dibawa naik ke atas trak.

“Saya merayu, saya mintak maaf, tapi saya seperti bercakap kepada orang yang langsung tidak ada pertimbangan.” katanya.

p/s: Padan muka lu Badrul… Nak mintak simpati lah tu kononnn… Kira sikit lah apa yang Polis buat tu.. Patutnya, dorang belasah sampai lunyai orang macam lu !!!

Gambar Bersih 3.0 di Penang.., anjuran Guan Eng.

Ada orang kata Bersih 3.0 akan aman kalau tak dak Polis dan FRU.. Penang dijadikan sebagai contoh..

Dorang kata demonstrasi di Penang aman je.. Tak ada huru hara punnn…

Bodoh betul kalau nak kata Polis dan FRU adalah punca semua keganasan beb.

Di Penang ni demonstrasi dia dianjurkan oleh kerajaan negeri.., bukan macam di KL..

Lagi satu.., kat sini mana ada kepala-kepala pemberontak macam di KL tu.., kecuali ada sekor anak komunis je..

So.., gua terbaca satu komen dari penganut PAS.. Dia kata sebab sebenar kat Penang tak ada keganasan ialah…,

1. AMBABIGA – “kita akan berarak sehampir mungkin dengan dataran Merdeka ”
“Unit amal PAS yang merempuh sekatan polis ”

2. Mat sabu – “setitis darah pejuang yang tumpah Najib akan terima balasan”

3. Anwar – “kita akan takluk dataran merdeka hari ini ”

4. Nik Aziz – “umat islam WAJIB menyertai Bersih”

5. Penganut PAS yang berdoa diatas jalan – “perjuangan ini adalah untuk syahid”

6. Cina betina DAP yang berpayung – ” you boleh bawa kelurga u keluar dari Malaysia”

7. Mahasewel – ” polis anjing gaji korang pun duit kita yang bayar ”

So…,  bak kata Anwar barua yahudi.., Lawan tetap lawan . Lari sudah pasti… Hahahahaha…

Mat Komunis tuduh Polis potong kawat duri di Dataran..

Selepas kepala-kepala pemberontak Pakatan buat statement tuduh Polis buat onar di Dataran Merdeka, kali ni giliran Mat Sabu, penjilat punggung komunis tegar pulak keluarkan kenyataan..

Mat Sabu dengan muka tak malu terus tuduh Polis/SB yang potong kawat duri di Dataran sehingga membolehkan puak-puak monyet Bersih menyerbu masuk..

Celaka sungguh Timbalan Presiden parti Nirrojim ni buat fitnah.. Suka hati mak bapak dia saja tuduh Polis buat kerja keji tu..

Ni lah perangai sebenar penganut fahaman komunis.. Serupa anjing beb!!!

HaraMkah melaporkan…, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, berkata individu terbabit yang dikatakan peserta Bersih 3.0 itu kelihatan profesional ketika memotong dawai berduri yang diletakkan di sekeliling Dataran Merdeka.

“Individu terbabit dilihat begitu profesional kerana dapat memotong dawai berduri itu dengan pantas, yang akhirnya memberi peluang kepada polis untuk ‘mengganas’ selepas itu,” kata beliau pada sidang media yang diadakan di Pejabat Agung PAS, hari ini.

Sambil menolak segala provokasi berpunca daripada peserta Bersih 3.0, Mohamad berkata penyokong himpunan itu tetap berada dalam keadaan terkawal, walaupun jumlahnya mencecah puluhan ribu.

Dalam pada itu, beliau turut mendakwa perhimpunan kali ini menunjukkan berlakunya peningkatan keganasan polis terhadap peserta himpunan.

Dakwanya, pengalaman menyertai beberapa perhimpunan sejak mahasiswa, perhimpunan kali ini merupakan perhimpunan yang hanya meningkatkan bilangan keganasan pihak polis.

“Dengan laungan kerajaan kononnya ingin melakukan transformasi terhadap institusi polis, jelas ia hanya mainan dengan tindakan ganas polis yang ditunjukkan pada perhimpunan semalam,” tegas beliau.