BERANI TAK NAJIB BAGI BR1M HANYA UNTUK BANGSA MELAYU/BUMIPUTERA SAHAJA!!

Korang dapat tak duit BR1M yang Najib bagi kepada sebilangan besar rakyat Malaysia? Kalau dapat.., korang rasa kerajaan bagus tak bila bagi duit macam tu?

Kalau ikut cakap Tun Mahathir, BR1M ni langsung tak membantu kerajaan didalam meraih sokongan rakyat. Tun M kata, Najib tak sepatutnya umpan rakyat dengan bantuan macam tu sebab Najib lebih perlu utamakan pembangunan ekonomi rakyat berbanding dengan one time punya pemberian.

Dan ada kengkawan bagitau kat gua, pemberian BR1M dibuat kerana Najib nak sokongan dari kaum cina. Tapi malangnya, 97 peratus cina tolak Najib selepas PRU13. Apa maknanya tu beb? Tak keterlaluan kalau gua kata BR1M adalah satu projek yang gagal dari Najib dan para penasihatnya!

Dan sekarang ni gua terfikir.., adakah lepas ni Najib akan teruskan pemberian BR1M kepada rakyat Malaysia khususnya pada kaum cinabeng yang terang-terang tolak Najib sebagai Perdana Menteri?

Gua cadangkan.., kalau nak bagi pun cuma bagi je pada bangsa melayu/bumiputera khususnya para penyokong kerajaan yang mengundi Najib pada Pru lepas.. Pedulilah kalau cinabeng semua nak kata kerajaan rasis atau apa kann.. Dah terbukti dorang tak menyokong kerajaan.., nak bagi lagi ke kat dorang beb?

Kalau korang ingat lagi, hari tu ada cina-cina celaka tu dengan bangganya sanggup pakai baju BERSIH dan baju DAP untuk datang kutip duit tersebut. Dan ada cinabeng dengan beraninya sanggup kutuk kerajaan sebaik saja cek masuk poket.

So.., gua berpendapat kalau Najib teruskan jugak pemberian BR1M ni pada puak-puak sepet tu semua, memang terbukti Najib dan para punaisihatnya still tak sedar bala yang dok tunggu Umno/BN masa Pru14 nanti.

Najib patutnya utamakan nasib serta ekonomi graduan dan anak-anak muda melayu yang tak ada kerja. Najib patut utamakan nasib bangsa melayu diperingkat bawahan dan pertengahan supaya lebih berdaya saing untuk menghadapi tekanan ekonomi dari monopoli cina kiasu.

Najib patut utamakan masalah perumahan yang dihadapi oleh anak-anak melayu dan juga nasib pendidikan generasi muda melayu didalam negara. Dan Najib serta para bangsawannya patut lebih buka mata untuk naikkan taraf hidup bangsa melayu yang mengundi untuk dorang walaupun bangsa-bangsa melayu ni duduk jauh nun dipedalaman termasuklah Sabah Sarawak.

Kerajaan Najib dah tak patut layan karenah puak-puak cinabeng yang bersikap talam dua muka dan gergaji dua mata.. Dah sampai masanya karenah puak-puak pembangkang tu semua ditangani dengan lebih tegas dan keras demi memastikan kuasa politik melayu dapat diwarisi hingga ke anak cucu..

Dulu sebelum Pru13.., gua rasa bertanggungjawab untuk bantu Najib dan kerajaan untuk mengekalkan kuasa pemerintahan melayu dalam negara.. Dan sekarang ni gua rasa wajib bagi diri gua untuk bagi kesedaran pada puak-puak bangsawan Umno tu supaya sedar siapa yang pilih dorang untuk berada diatas tu..

Masalah Najib nak dengar atau tak.., itu gua tak peduli beb.. Najib wajib utamakan bangsa melayu kalau nak terus berkuasa selepas Pru14 nanti.. Puak-puak cinabeng tu semua hanya akan akur kalau melayu kuat..

Kalau Najib dan barisan kabinetnya pilih untuk jadi lembik macam sekarang.., bersedialah untuk kuburkan Umno pada penggal akan datang!

Bila sampai time tu nanti.., jangan kata gua tak ingatkan semua ni ye. HIDUP NAJIB!! HIDUP UMNO!!!

LELAKI DALAM VIDEO HINA ISLAM DENGAN ANJING KINI DI BURU.

Berikutan penyebaran video Chetz yang didakwa menghina Islam menerusi laman youtube, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah diarah untuk membuat siasatan.

Menurut Datuk Jailani Johari, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, SKMM telah diarah menyegerakan siasatan tersebut kerana video dianggap boleh mengganggu sensitiviti umat Islam.

“Saya menerima banyak pertanyaan mengenai hal ini walaupun SKMM belum menerima sebarang laporan mengenainya. Oleh itu, saya telah mengarahkan SKMM menggambil tindakan untuk menyiasat video itu.”

Dalam rakaman video itu menunjukkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Chetz membawa tiga ekor anjingnya bersiar-siar di kawasan perkarangan masjid dengan berlatarkan lagu Takbir Raya.

Chetz yang dilihat memakai Baju Melayu hitam kemudiannya membasuh kaki anjingnya, mengambil wuduk dengan membasuh kakinya pula dan mengelap anjingnya sebelum menyediakan kuih raya untuk tiga ekor anjing itu.

Video itu juga menyiarkan kata-kata “Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga anjing itu).”

Ia turut memuatkan ucapan “Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Chetz sekeluarga” dengan gambar lelaki duduk bersama tiga ekor anjing di atas sofa.”

HOT!! EMMA MAEMBONG BANGGA PROMOSI T-SHIRT GANJA?

Tak tahulah apa motif sebenar pelakon cantik Emma Maembong ni muatnaik sekeping gambar t shirt putih yang dikatakan ada kaitan dengan ganja didalam laman instagram beliau.

Mingkin Emma Maembong hanya sekadar berkongsi gambar.., tapi peminat-peminat beliau dah salah ertikan gambar tu dan menganggap pelakon berkenaan mempromosikan ganja kepada umum.

Inilah jadinya bila kurangnya kesedaran para artis terhadap sensitiviti peminat-peminat dilaman sosial.. Walaupun benda-benda tu adakalanya nampak remeh, tapi ia akan jadi isu besar bila tak kena pada caranya.

Gua harap lepas ni Emma lebih berhati-hati didalam setiap apa yang dia buat dilaman siber. Nanti tak pasal-pasal je orang kata Emma Maembong tu kaki lalok pulak.. Peace!!

AKIBAT TERLAMPAU LAPAR, MAHFUZ ANGGAP SYIAH MACAM KUIH RAYA..

Sekarang ni gua baru faham kenapa penganut-panganut fahaman Pas terpaksa menghambakan diri kepada DAPigs.., rupa-rupanya dorang mempunyai seorang naib presiden parti yang memang bebal wal bangang..

Korang cuba bayangkan.., dalam kita sibuk-sibuk pasal fahaman syiah yang semakin menular didalam masyarakat Islam negara ni, Mahfuz dengan selamba cakap dia tak tahu apa tu syiah..

Lebih malang lagi.., Mahfuz anggap syiah tu macam kuih raya.. Apalah punya bangang manusia bernama Mahfuz ni kann.. Itupun ada lagi penganut Pas yang sanggup taat pada Naib Presiden parti yang bengap macam tu..

Gua rasa Mahfuz ni terlupa makan sahur kot.. Dan dek kerana lapar terlampau.., otak Mahfuz jadi lembab sampai tak tahu nak bezakan antara Syiah dan jugak kuih raya…

Memang memalukan beb! Naib Presiden Pas cakap benda-benda bangang macam tu… Tapi kann.., sejak bila pulak Mahfuz ni cerdik ye tak..? Hahahahahaha…

=============================================================

Dalam maklum balasnya kepada Utusan Malaysia melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), Ahli Parlimen Pokok Sena itu secara sinis turut melontarkan soalan berhubung apa itu Syiah.

“Syiah itu benda apa? Kuih berbuka puasa? Saya pun tak tahu apa Syiah. Ingat kuih buka puasa. Kawasan saya buat bubur lambuk sahaja,” katanya ringkas.

Baru-baru ini kerajaan mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

Tindakan tegas itu adalah rentetan daripada gerakan aktif pertubuhan berkenaan sehingga memudaratkan ketenteraman awam serta mencetuskan keresahan dalam kalangan umat Islam di negara ini yang majoritinya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Perisytiharan tersebut dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berpandukan kepada peruntukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Ahmad Zahid turut mengesahkan terdapat beberapa pemimpin dari sebuah parti pembangkang secara aktif terlibat menghebahkan fahaman Syiah di beberapa negeri.

Sabtu lalu, Utusan Malaysia melaporkan dua pemimpin sebuah parti politik dikenal pasti sebagai orang yang bertanggungjawab menyebar dan memberi sokongan politik kepada gerakan fahaman tersebut.