Penjawat Awam pula jadi sasaran Zionis DAP !!

Sebelum ini, peniaga-peniaga melayu ditindas dan dihalang berniaga, selepas itu kampung-kampung melayu pula menjadi mangsa. Kini, para penjawat awam melayu pula menjadi sasaran “kezaliman” zionis DAP di P.Pinang.

Pegawai Kemajuan Negeri P.Pinang (SDO), Nik Ali Nik Yunus mendakwa bahawa Lim Guan Eng telah menghina peribadinya dengan mengatakan dia tidak profesional, pengecut dan tidak kompeten serta patut berhenti dari menjadi penjawat awam.

Menurut Nik Ali, sebelum ini juga Lim Guan Eng pernah menggelar beliau sebagai little napoleon dan juga lidah biawak. Ini berikutan dari tuduhan Lim Guan Eng yang mengatakan bahawa Nik Ali terlibat dengan isu curi pasir tanah milik Kerajaan Persekutuan di Balik Pulau. (baca DISINI)

Disini, jelas Ketua Menteri DAP ini berbohong dan cuba memfitnah pegawai kerajaan.

Apakah Lim Guan Eng tak tahu bahawa isu curi pasir tidak ada kena mengena dengan bidang tugas dan tanggungjawab SDO, sebaliknya ia bidang kuasa pihak berkuasa negeri, Pejabat Tanah dan Daerah dan ditangani bersama Jabatan Alam Sekitar Negeri.

Seperti juga di Selangor, didalam isu kecurian pasir, Pejabat Tanah dan Daerah mempunyai kuasa penguatkuasaan, memantau dan mengenakan tindakan undang-undang terhadap pihak yang menjalankan kegiatan itu sama ada di tanah persendirian, syarikat, kerajaan negeri atau Persekutuan.

Lim Guan Eng pasti tahu mengenai hal ini tetapi dia nampaknya sengaja mahu mengenakan pegawai melayu di dalam kerajaan negeri dengan membuat tuduhan membabi buta.

Nik Ali juga adalah dari Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri, agensi yang memelihara kepentingan Kerajaan Persekutuan dalam memberikan kesejahteraan kepada rakyat Pulau Pinang.

Mungkin inilah faktor utama yang menyebabkan Lim Guan Eng dan DAP tak senang dengan kehadiran Nik Ali didalam kerajaan negeri.

Mungkin dengan adanya pegawai-pegawai melayu seperti Nik Ali, DAP tak bebas untuk melaksanakan agenda jahat mereka menyonglap segala harta negeri. Dan mungkin sebab itulah Lim Guan Eng dan kroninya dalam DAP bersungguh-sungguh mahu menyingkirkan Nik Ali.

Inilah perangai zionis DAP di P.Pinang yang terbukti ultra kiasu, chauvinist dan juga super racist !

4 thoughts on “Penjawat Awam pula jadi sasaran Zionis DAP !!

  1. tahniah melayu penang.ini yang anda mahukan.ayuh jatuhkan umno supaya melayu hilang lenyap dibumi penang.jadulah monyet yang berpautan didahan sebab rumah dan kerja tak ada lagi.

    tahniah tahniah tahniah

    Like

  2. Ya benar DAP rasis. Di mana kah peluang2 penglibatan kontraktor Bumiputera dlm projek2 swasta yg dimiliki olh etnik 1 lagi tu?

    Bkn ke alasan mereka selama ini ialah mereka pandang rendah kpd kemampuan BUmiputera?

    Aduka

    Like

  3. dah bagi datang dan duduk di tanah melayu ni pun dah kira untung… kalau tidak tak tahulah dimana nenek moyang mereka tinggal ..dasar manusia tak mengenang budi….

    Like

  4. Pertahankan hak kita org melayu !!!!

    Like

Leave a comment