Pakatan nak tahu sapa bakal MB Selangor jika BN menang PRU..

Barisan Nasional (BN) didakwa tidak mempunyai calon layak mengisi jawatan Menteri Besar sekiranya perikatan itu berjaya menawan kembali negeri Selangor, kata Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo.

Wakil rakyat DAP itu berkata, sejak empat tahun lalu, pimpinan parti itu langsung tidak menyebut siapa yang bakal menjadi calon Menteri Besar Selangor sekiranya BN menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Saya hendak tanya sekiranya BN menang dalam PRU akan datang, siapa yang akan MB Selangor.

“Selepas empat tahun, langsung tidak ada orang yang disebut-sebut untuk jawatan itu, kita semua tahu apa sebabnya, ini kerana BN tidak ada pemimpin yang layak,” katanya yang juga ahli jawatankuasa DAP Selangor.

Beliau berkata, ia berbeza dengan Pakatan Rakyat (PR) yang sudah menunjukkan kebolehan dan kewibawaan dengan kedudukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.

Khalid dilantik sebagai Menteri Besar sejak Kerajaan Negeri dikuasai PR pada Mac 2008.

“PR lantik seorang yang berpengetahuan dan berpengalaman dalam mentadbir banyak syarikat besar sebelum ini.

“Kita boleh jadikan negeri Selangor dan negara ini menjadi lebih baik dalam pilihan raya akan datang sekiranya rakyat terus memberi kepercayaan kepada PR,” katanya.

p/s: Kalau nak tahu sapa bakal MB Selangor dari BN, kenalah bagi BN menang dulu… Gua dah tahu dah calon-calon nya beb… Hehehehe…

Advertisements

BERSIH 3.0 : Mat Sabu janji akan langgar Pajero lagi…

Mat Sabu dan PAS berikrar akan sokong Bersih 3.0.. Mat Sabu dan PAS berjanji akan kerahkan seluruh lembu-lembu dorang untuk turun ke jalanraya bersama Ambiga dan Samad janggut..

Mat Sabu kata kerajaan Malaysia zalim macam Myammar.. Mat Sabu kata kerajaan Malaysia jahat bila guna I.S.A untuk tangkap pengganas..

So.., Mat Sabu kata akan tumbangkan kerajaan melalui demonstrasi jalanraya..

Cuma Mat Sabu lupa nak kata.., Mat Sabu akan sekali lagi berlakon kena langgar dengan Pajero Polis.. Anwar juga akan berlakon kena tembak dengan gas pemedih mata..

Yang pasti.., mesti ada lagi mangkuk hayun pelakon upahan yang pura-pura mati macam Suhardi.. Dan macam biasa.., cina-cina DAP akan bertepuk tangan didepan TV sambil tengok barua pencacai dorang menghuru-harakan negara..

Bodoh punya Mat Sabu!!

Gambar mahasewel kena tumbuk… Woha!!!

Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli yang mengaku ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.

Adam kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.

p/s: Padan muka!!! Menyibuk sangat orang punya masalah.., kan dah kena sebijik!! Bodoh punya mahasewel.. Hahahaha…

p/s2: Lama banget ngak update blog.. Maaf ya.., MPP punya urusan di luar negara 2-3 hari sebelumya.. Sekarang udah pulang.. Capek banget deh.. =)

Janji terbaru Pakatan..,semua Tol akan dimansuhkan..

Pakatan Rakyat berjanji akan mengambil alih semua konsesi tol yang meraih untung terlampau besar tetapi membebankan rakyat, bermula dengan konsesi Lebuh Raya MEX jika berjaya menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum kelak.

“Ini merupakan antara janji Pakatan Rakyat dalam Buku Jingga dan membuktikan bahawa sebuah kerajaan Pakatan akan benar-benar mendahulukan kepentingan rakyat dan bukannya seperti BN yang hanya memperkaya kroni-kroni mereka,” menurut kenyataan bersama Pakatan.

Berhubung Lebuh Raya Maju Expressway (MEX), gabungan pembangkang berkata, pengambilalihan itu akan dilaksanakan mengikut syarat-syarat yang tertakluk dalam perjanjian konsesi.

Bagaimanapun, menurut kenyataan itu lagi, pengambilalihan tidak akan mengambil kira sama ada penjualan konsesi itu kepada EP Manifacturing Bhd (EPMB) telah dimuktamadkan.

“Penjimatan kepada rakyat dengan keputusan pengambilalihan Lebuh Raya MEX adalah melebihi RM4.6 bilion,” kata kenyataan itu.

Cadangan itu dibuat PKR, DAP dan PAS ekoran dakwaan MEX merugikan rakyat tetapi memberikan keuntungan keterlaluan kepada pemiliknya sehingga 1,800 peratus.

p/s: Senang sungguh jadi pemimpin Pakatan.. Kerja tak payah buat, janji kencing mau kuat.. Kalau setakat berjanji, gua pun boleh janji beb.. Bukan kena keluar modal punnn…

Memang banganglah kalau sapa percaya janji puak-puak munafiq tu.. Tol di Penang pun dorang tak berani mansuh, inikan pulak nak hapus Tol satu negara..