Kit Siang kata Malaysia akan aman kalau Anwar bebas esok..

Betul ke yang bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dibebaskan pada Hari Malaysia ni???

Wahhhh wahhhh betuah sangat la kalau Anwar boleh dibebaskan pada Hari Malaysia yang bakal berlangsung esok…

Alang-alang tu bebaskan semua banduan yang ada kat Malaysia ni baru la sama adil tak gitu??

Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang hari ni suka-suka hati je nak Anwar dibebaskan sempena sambutan Hari Malaysia yang ke 53 esok…

Apa dia ingat Malaysia ni bapak dia punya ka?? Sudah buat jenayah.., lepas tu suka hati pulak nak keluar masuk penjara.

Kit siang mendakwa kononnya Hari Malaysia ni lambang kepada penyatuan rakyat dalam usaha untuk membina citra negara yang unggul… Maknanya disini konon dengan pembebasan Anwar bakal merancakkan dan mengharmonikan lagi Hari Malaysia… Hahaaa kepala bana dia!

“Tidak ada permulaan yang lebih baik dalam proses untuk menyatukan semua rakyat Malaysia untuk tujuan membina Malaysia yang unggul selain daripada pembebasan patriot dan pemimpin Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tahanan penjara,” katanya.

Tapikan.. rasanya si peliwat tu bukan boleh senang-senang je dapat pembebasan… Tak mati pun kalau dia tak dibebaskan dan tak bermaksud Hari Malaysia bakal suram kalau perkara tu tak berlaku.

Namun begitu, Kit Siang yang juga ahli parlimen Gelang Patah ni sanggup ‘melutut’ demi nak bebaskan Anwar.

Tak malu betul bila dia menyeru supaya si peliwat tu dapat pengampunan diraja dan dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada sambutan hari tersebut.

Alahaiiii… Korang ingat negara ni takde undang-undang ke?? Senang-senang je nak bebas macam tu??

Jangan mimpi la Anwar tu bakal dibebaskan… Tak kiamat pun kalau Anwar tak dapat mewarna-warnikan Hari Malaysia dengan ‘pembebasannya’ tu…

Kalau dah salah nak bebas apanya! Penjenayah tetap penjenayah!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s