Guan Eng adalah Pengkhianat Terbesar kepada rakyat Penang..

tony-pua3

Terbaca pasal satu kenyataan Tony Pua didalam akhbar propaganda DAP iaitu Roketkini yang menuduh Perdana Menteri sebagai ‘pengkhianat melayu’. Tony Pua tahu ke apa makna sebenar perkataan ‘pengkhianat’ tu?

Kalau setakat nak tuduh orang sebagai pengkhianat hanya bersandarkan fitnah 1MDB dan juga dana RM 2.6 billion yang dicanangkan oleh pembangkang selama ni, Tony Pua elok balik jaga kawasan sendiri dulu lah..

Yang pengkhianat negara yang sebenar ialah Ah Beng di Penang! Walaupun Ah Beng diangkat menjadi Ketua Menteri Penang selepas menipu rakyat dengan janji palsu untuk hapuskan Tol di Sungai Nyiur, anak jantan Kit Siang tu memang tak layak jadi pemimpin.

Sebagai Ketua Menteri untuk semua rakyat di negeri tu, Ah Beng patut utamakan rumah untuk rakyat miskin dan juga tempat tinggal yang selesa bagi rakyat golongan pertengahan. Bukannya sibuk beli dan ubahsuai Banglo untuk diri sendiri dan anak beranak.

Jadi siapa yang sebenarnya pengkhianat? Tony Pua kalau nak bodek Guan Eng pun agak-agaklah kann.. Rakyat harap Ketua Menteri bangunkan prasarana dan kemudahan asas yang baik untuk rakyat negeri.., bukannya cari duit masuk poket sendiri dan beli rumah mewah.

Ini bermakna Ah Beng sudah mengkhianati tanggungjawab yang diberikan oleh pengundi-pengundi di Penang! Ah Beng juga dah menjadi pengkhianat terbesar kerana tak utamakan rakyat didalam soal penyediaan rumah untuk mereka.

Yang Ah Beng tahu, hanyalah cari banglo mewah untuk didiami walaupun kerajaan negeri dah sediakan rumah untuk kemudahan Ketua Menteri. Bukankah ini menjadikan Ah Beng sebagai Pengkhianat terhadap beratus ribu rakyat di negeri ni?

Dah lah tak peduli pasal rakyat yang tak mempunyai rumah di Penang, Ah Beng sibuk pulak nak tipu rakyat kononnya dia beli rumah dengan harga murah kerana tak ada kolam renang. Celaka betul Ah Beng tu sebab tak habis-habis menipu rakyat.

Sebenarnya Tony Pua sengaja nak putarbelitkan isu Najib tu untuk menyelamatkan Ah Beng yang tak lama lagi akan meringkuk dalam penjara. Dan untuk menutup kemarahan rakyat terhadap Ah Beng yang kantoi menyeleweng kuasa, Tony Pua divert isu kononnya Najib lebih jahat dari Guan Eng.

Tapi rakyat Penang bukannya buta beb.. Semua penyelewengan Ah Beng bakal terbongkar.. Pemimpin-pemimpin Pakatan di Penang pun dok tunggu masa je nak dikantoikan.. Rakyat Penang dah tahu cerita sebenar pasal kebobrokan penjahat-penjahat dalam Pakatan Harapan tu semua..

Selepas Ah Beng masuk penjara nanti, tunggulah satu demi satu ‘penjahat-penjahat’ dalam Pakatan dilondehkan.. Yang beli rumah berjuta walaupun baru jadi wakil rakyat di seberang perai pun akan dibogelkan nanti.. Kita takkan biarkan pengkhianat-pengkhianat ni terlepas kali ni.. Habislah dorang bungkus masa PRU14 nanti… Hahaha…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s