Tokong Penipu kantoi lagi di Penang..

Kalau tak menipu bukan nama Guan Eng lah kann.. Rasanya seluruh rakyat Malaysia dah sedia maklum pasal lidah biawak anak Kit Siang ni.. Asal dia bukak mulut je, memang takde lain asyik nak menipu je lah kerjanya..

Sekarang ni tengah hot pasal dia konon-konon nak bina jambatan ketiga di Penang tu.. Sebelum ni bukan main dia sibuk nak buat terowong dasar laut, tapi bila kantoi harga mahal melampau melebihi kos sebenar, dia kansel niat buat terowong dan digantikan dengan jambatan ketiga..

Yang lawaknya, apek kiasu tu bagi alasan kertas kerja tentang pembinaan terowong tu tak siap lagi dan hanya boleh disiapkan pada tahun 2017.. Dia lupa bahawa sebelum ni dia dah umumkan semua dah siap pada tahun 2014! Nampak tak betapa kuatnya cina kiasu tu menipu rakyat..

Fakta yang disembunyikan oleh Ah Beng tu ialah, projek terowong dasar laut tu hanyalah sandiwara dia sahaja dan dibuat semata-mata untuk mengkayakan kroni.. Bila rakyat tahu hal yang sebenar berkaitan dengan penyelewengan projek terowong tu, Ah Beng pun mula la divert ke jambatan ketiga pulak..

Memang celaka sungguh kann.. Siang malam 24 jam menipu je kerjanya Ah Beng tu.. Patut la rakyat Penang gelar dia sebagai berlidah biawak!

Sekarang ni Ah Beng nak tipu rakyat Penang kononnya jambatan ketiga tu tak dapat kelulusan daripada Kerajaan Pusat.. Walhalnya dia dan konco-konco Roket langsung tak pernah bentangkan apa-apa kertas kerja pun pasal cadangan pembinaan jambatan tu..

Rasanya dah 3 kali Kementerian berkenaan mintak kertas kerja berkenaan cadangan pembinaan jambatan ketiga dari Guan Eng.. Tapi jangankan kertas kerja, sidang media untuk jawab pasal tu pun Ah Beng tak berani nak buat.. 

Kalau tak sebelum ni memang Ah Beng la juara sidang media.. Sikit-sikit nak buat PC sampaikan sanggup offer kopi lagi pada orang lain supaya jawab soalan dia di sidang media tu..

Apapun, sumber  dalaman parti Roket mengatakan yang Ah Beng tengah ‘nazak’ sekarang ni sebab migrain kronik.. Mau tak sakit kepala beb.., dah tak lama rasanya dia akan mengadap kes penyelewengan dan rasuah pasal tanah di Penang tu.. Confirm tido pun tak lena punya lahh..

Tapi jangan risau.., Ah Beng pasti akan teruskan kegiatan menipu dia walaupun dia disumbatkan dalam penjara nanti.. Menipu tu kan dah jadi hobi Ah beng di masa lapang.., so siapalah Ah Beng tanpa tipu kann.. Hahaha…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s