Muhyiddin rosakkan orang kampung dengan isu 1MDB dan GST.

2 Ogos 2016 – Gagal mempengaruhi minda orang bandar, kini bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin beralih arah kepada golongan luar bandar. Pendek kata orang-orang kampung.

Mungkin dalam pemikiran Muhyiddin ni, penduduk luar bandar dan orang-orang kampung mudah untuk dipengaruhi kerana mereka kurang pendedahan sebenar mengenai dunia politik. Apa yang dorang tahu cuma pada apa yang dorang baca di akhbar-akhbar dan lihat di kaca televisyen.

Disebabkan itulah, dengan kerjasama Parti Keadilan Rakyat (PKR), Muhyiddin memulakan jelajah mereka menghasut orang-orang kampung.

Sedari bahawa mereka memerlukan undi daripada kebanyakkan masyarakat Melayu luar bandar… Muhyiddin dan pembangkang memulakan jelajah menyebarkan penipuan mengenai isu 1MDB dan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Tak bosan ke asyik kencing rakyat mengenai isu yang dah basi dan lapuk?? Balik-balik pasal GST dan 1MDB… Korang ingat orang kampung nak percaya dan hadap lagi ke dengan pembohongan korang tu?

Selain daripada isu 1MDB dan GST… Ada lagi banyak isu yang lebih rasional untuk diketengahkan. Contoh seperti memperjuangkan kebajikan orang-orang kampung. Orang kampung dah mula bosan dan taknak dengar leteran pasal dendam korang kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Setidaknya korang fokus pada pembangunan luar bandar… Itu pun kalau korang nak tarik undi dan ambil hati rakyat la. Bukan cuma nak puaskan hati korang je!

Ini tidak…. Sanggup nak menjelajah ke seluruh negeri semata-mana bagi menerangkan skandal 1MDB kepada orang ramai, termasuk di kawasan luar bandar.

Menurut pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia yang juga merupakan penganalisis politik Profesor Madya Faisal Hazis, dorang ni tak pernah belajar dari kesilapan.

Cuma imbas kembali kenapa pembangkang gagal semasa kempen Tun Dr Mahathir Mohamad dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar. Semua sebab dorang terlalu fokus pada isu 1MDB, GST dan menghina Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Bila dah kehabisan modal… Macam inilah jadinya. Silap hari bulan pada Pilihanraya Umum ke 14 nanti pun dorang masih lagi mainkan isu yang sama.

Orang kampung sekarang ni dah pandai dan tak lokek ilmu macam dulu lagi dah… Dorang semua dah pandai dan tahu beza mana yang betul dan mana yang salah. Jadi Muhyiddin tak payah buang masa nak perbodohkan orang kampung.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s