Kenapa Wan Azizah disisihkan dari Rapat Umum bersama ahli PKR?

Kononnya perjumpaan Rapat Umum di Auditorium MBSA, Shah Alam adalah diantara pucuk pimpinan parti PKR bersama ahli-ahli parti tersebut. Tetapi mengapa tak kelihatan langsung Wan Azizah selaku Presiden PKR?

Mengapa Anwar Ibrahim yang merupakan penasihat PKR pula yang ditonjolkan dan menjadi keutamaan di Majlis itu? Bukankah Zaid Ibrahim pernah berkata yang jawatan Penasihat PKR ini langsung tak berkuasa didalam PKR?

Cuba bayangkan jika Perhimpunan Agung UMNO tak dihadiri oleh DS Najib sebagai Presiden parti tetapi diwakili pula oleh isterinya DS Rosmah. Mesti blog-blog Pro Pakatan serta pemimpin-pemimpin mereka bertalu-talu menghentam UMNO dan DS Najib.

Puak-puak Pakatan ini pasti “raya hindu” berpesta mengutuk UMNO kerana Presiden parti tak hadir dan digantikan dengan “penasihatnya” bagi mewakili di dalam majlis itu.

Tetapi, inilah yang terjadi didalam PKR. Penasihat parti yang tiada didalam perlembagaan dan juga hanya jawatan lantikan, diagung-agungkan…, sementara Presiden parti pula diketepikan. Bukankah Wan Azizah sebagai Presiden yang mendapat mandat dari ahli parti yang patut diutamakan?

Ke mana hilangnya Wan Azizah? Adakah Anwar sengaja tak membenarkan dia hadir bagi memberi laluan “sessi mengutuk Zaid Ibrahim” oleh Azmin Ali dan para kroninya di Majlis Rapat Umum tersebut?

Ini jelas menunjukkan bahawa Anwar dan kroninya langsung tak menghormati hak dan pilihan ahli-ahli PKR yang memilih Wan Azizah sebagai Presiden.

Ini juga membuktikan bahawa Wan Azizah hanya dijadikan boneka Anwar sahaja selama ini. Perana Wan Azizah tak lebih hanya sebagai tunggul kayu mati didalam PKR.

Apa gunanya menjawat jawatan sebagai Presiden tetapi langsung tak berkuasa didalam parti? Baik Wan Azizah jadi penasihat PKR sahaja kerana ia lebih elit dan tersohor menguasai politik PKR.



p/s: Dalam parti jadi tunggul kayu…, dalam rumahtangga pun jadi bisu…kesian nasib Kak Wan…Anwar jugak yang untung…
Advertisements

6 thoughts on “Kenapa Wan Azizah disisihkan dari Rapat Umum bersama ahli PKR?

  1. Anwar Ibrahim Pengemudi Zaman??? Pengerudi jubur boleh la kot…

    Like

  2. YGg berkuasa sekarang siapa Aunar ke Wan Azizah?

    Like

  3. Kalau lihat pada title banner, Anwar Ibrahim Pengemudi Zaman, nyata PKR ni parti Anwar saja dan motifnya adalah untuk menyemai ketaksuban kepad Anwar.

    Tak pernah lagi kita lihat mana-mana parti politik yang menonjolkan individu lebih dari parti itu sendiri.

    Like

  4. Kepada yg taksub kepada Anuar anda semua akan menyesal Anuar peralatkan anda semua hanya dia yg berkuasa org lain tiada tempat kenapa tak cabar supaya bertanding perisden PKR kalau Anuar berani dia dah lama jadi prisdent dia mahu Azmin naik jadi preisdent itu rahsia mereka berdua ahli tidak tahu akn terjadi perkara ini bermakna ahli pkr tertipu lagi.

    Like

  5. wan azizahpun salah satu boneka nuar dalam politik.tak apa lah bini dia.masalahnya kesian jugak kat semua ahlinya yang d beritahu bahawa ada 400 ribu org.400 ribu org ahli pkr nih pejam mata jer.mungkin tadak akal kot.kuatnya kelentong dan tipu daya dalam Pu Ki AR nih.andai kata ada lagi yang menyokong Pu Ki AR nih dengan seantero negara dah tahu pergolakan dalaman mereka…memang sah bersifat “HappRakK”..!!!,hehehehehehehe…

    salam perkenalan juga kepada semua rakan blogger's.sila ziarahlah blog ambo dan MENJADI SAHABAT MAYA DI BLOG,jikalau ada masa kelapangan.Ambo penulis dari negeri pantai timur dan insyaallah akan sentiasa berkongsi cerita yang berlaku di sini serta dapat berkongsi pelbagai maklumat dan pendapat dengan segala isu dan permasalahan terkini.TQ,~Mj~

    http://www.suaratimur.blogspot.com

    Like

  6. yg bkuase skrg spe njb ke bini njb(BN=Bini Najib).ko pdulipe azizah atu anwar yg bekuase.ko org lur PKR jgn dok mnyalk le.dahle tv tmptan mcm mk bpk ko pye ni blok pn nk tke over ke …sdh le woi..rkyat dh muak tau x…woi tau ke.ko mmg bgang

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s