Bab kahwin nak ikut sunnah, tapi berdakwah ikut punggung…

Selamat pengantin tak berapa baru buat Ostad Badrul Amin. Dalam kalut-kalut berpolitik, sempat juga tambah satu lagi ye Ostad.

Tapi yang tak syoknya, ada khabar (baca sini) bahawa perkahwinan kedua Badrul Amin ni tak direstui oleh isteri pertamanya. Tapi syok punya pasal.., kawin jugaklah. Dah jodoh kann..

Heran jugak ye.., ramai pulak yang mengaku Ostad dalam PAS serta PKR ni kahwin lebih dari satu. Dalam UMNO pun ada tapi taklah “semeriah” yang didalam Pakatan nun.

Hadi dan Nik Aziz sebagai pemimpin tertinggi PAS pun berbini lebih jugak. Samalah macam Anwar.., cuma dia “unofficial” sebab dia minat kat jantan.

Yang peliknya puak-puak mengaku Ostad didalam PAS dan PKR ni, kalau bab kahwin lebih..laju je kononnya ikut sunnah. Tapi cuba tengok dan teliti cara depa berdakwah.., ada ke Nabi SAW maki hamun dan mencarut macam dorang?

Sebab itulah saya kata.., kalau bab nak tambah bini, Ostad-ostad mee segera dalam PAS dan PKR ni bagi alasan ikut sunnah. Tapi dalam bab dakwah sesama islam, mereka ikut lubang punggung!


p/s: Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua pembaca blog MPP. Tak lupa buat Ostad Badrul Amin dan bini mudanya dengan ucapan.., Elok-elok “sembelih korban” tu yee… hehehehe..
Advertisements

13 thoughts on “Bab kahwin nak ikut sunnah, tapi berdakwah ikut punggung…

  1. USTAD2 LOBANG PONGGONG PARTI SESAT NI MMG TERER BAB NIKAH KAWIN BROO. YG BATIL DIA AMIK..YG HAK DIA TOLAK ,ASOK PARIT. NASIB LE BINI TUA JADI MANGSA. NMPK GAYE MLM PERTAMA BINI TUA TIDO SORANK LE. TP KLU NASIB TAK BAIK JADI 2 LWN 1 LE JWBNYEE KEHKEHKEH

    Like

  2. Bro Jeff….

    2 lawan 1… ganas lu bro…Hahahaha…

    Like

  3. muka pun aku tgk mcm stim je.. sedap nak sembang islam chait… malu jer beb,. inilah sengal kimek punya mangkuk ayun punya puak juak yg bergelar ustad.. pigirahhhhh

    Like

  4. Itu lah kereja pemimpin mereka tambah bini org lain semua tak betui bab tambah bini kita bolih sokong pas bab lain jangan berdosa kita balik bab tambah bini dia ikut sunnah nabi bab lain dia semua ikut sunnah Nik Aziz.

    Like

  5. salam,

    tahniah Ustat Badrol pungkoq kena rodok (P.K.R.)…pergh boleh tahan bini muda tu.ayat power ustat lah katakan ye…

    Walaubagaimanapun saya ingin menyeru Ustat Badrol. supaya muhasabah diri sebelum terlewat…(ala YB ZUL NORDIN)

    Allah S.W.T. sudah menurunkan petanda kpd umat Islam.”air mani dlm dubur saiful” adalah balasan Allah kpd peliwat tegar secara tunai di dunia lagi.
    Apa hukumnya org yg masih x mahu menerima kebenaran?

    sebagai umat Islam yg cuba bertanggungjawab saya mengambil kesempatan menunaikan kewajipan saya utk menyeru semua yg bersekongkol dgn peliwat tegar ini agar segera bertaubat.

    Jika Ustat Badrol tidak ambil endah maka anda jawablah sendiri di Padang Masyar nanti.

    Wassallam

    PAShiT

    Like

  6. biasalah bro..puak ni memang jenis macam ni..tengok lah nik aziz sendiri. pergi mekah banyak kali tapi perangai masyaallah.

    Selamat hari raya aidiladha bro

    Like

  7. nik aziz kahwin dua juga..? biar betul setahu aku dia ni nampak jah gedebe..tapi takut bini…

    Like

  8. Ulamak, dan muka pelir marah, apa itu yang ustaz kata?.

    Like

  9. bagus la kahwin… yg anak beranak puak korang tu berzina buang bayi jer pandai… yela, ketua tertinggi parti kebangsatan tu mengaji Quran pun tak reti kahkahkah

    Like

  10. cakap tak serupa bikin………
    ustaz politik ni selalunya “masuk ayo”

    Like

  11. ustaz sangap tu..
    jangan la kacau.. semua setan..
    dia terlebih setan x nmpk.. haha

    Like

  12. @Tanpa Nama

    bro…. hang pa dok kata kat ulama…. hang pa berani ka tegakkan kebenaran kalau pemimpin buat tak betoi, maksiat dok bertambah apa pak menteri dok buat, ada depa dok p halang, depa ada kuasa awat depa tak halang org dok buat maksiat, tempat maksiat berlambat, apa pak menteri dok buat…… sembang mcm hang tue baguioh dah….. ptuihhhhh

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s