Laporan Polis kepada Ustaz Mohd Nor Deris…

Hanya kerana bertindak menegakkan kebenaran dihadapan Mursyidul Am PAS iaitu Nik Aziz, PAS telah membuat satu laporan Polis terhadap Ustaz Mohd Nor Deris pada Petang Tadi di Balai Polis Gua Musang.

Majlis Tindakan PAS Dun Galas telah membuat laporan polis terhadap tokoh agama tersebut yang didakwa menghina Menteri Besar Kelantan.

Laporan polis tersebut telah dibuat oleh Ketua Penerangan Majlis Tindakan Dun Galas, Mohd Zaki Mat Zain yang diiringi oleh beberapa orang penyokong PAS.

Lihatlah sendiri bagaimana taksubnya pengikut-pengikut PAS. Nik Aziz bagi mereka adalah seumpama “wali agung” yang langsung tak boleh disentuh. Mengapa laporan Polis tersebut dibuat atas dakwaan menghina Menteri Besar Kelantan?

Mengapa tak ditulis sahaja Ustaz Mohd Nor Deris telah menghina “wali” bagi kaum PAS semua? Bukankah Nik Aziz lebih tinggi tarafnya daripada Menteri Besar Kelantan dimata para juak-juak PAS?

Selama ini, ramai pemimpin PAS yang memaki hamun pemimpin negara secara terang-terangan. Nik Aziz sendiri pun secara terbuka memohon bala untuk DS Najib dengan mendoaknnya “pecah perut”. Namun tiada siapapun yang membuat laporan Polis terhadap pemimpin-pemimpin PAS.

Ini membuktikan bahawa pengikut-pengikut PAS amat emosional dan juga kurang kewarasan apabila apabila ada pihak yang mahu mengur Tok Guru mereka biarpun ia membabitkan perkara yang benar.

Nyata ketaksuban dan wala’ juak-juak PAS terhadap “wali selipar” ini amatlah melampau seumpama lembu yang sudah dicucuk hidung!

Advertisements

8 thoughts on “Laporan Polis kepada Ustaz Mohd Nor Deris…

  1. Aku tk pahamla lu org ni otak ape..
    dh tkde modal..bodo nak mpos..

    Like

  2. Hishamuddin keris kena berguru dengan ustaz Mohd Nor Deris….baru layak jadi menteri KDN

    Like

  3. dah kitorang sayang tok guru!!! mesti laa kene pertahan kan…kami xde mslh dibawah pemerintahan tok guru!..korang xsayangkn najib, mmg laaa xde usaha ap pon..nk bandingkn antara kami dgn kamu tu kenapa???

    isu wali x wali tu spatotnya xtimbul..bila org baik ng kita,kita jg..bila org jht ng kita kita hina.tu je konsepnya..nk sabit kn wali ni apsal bro!..mana taw klu die btol2 wali..mitak2 makbul laa doa korang yeee

    Like

  4. kepada aifa 89..

    bapak ko ke ajar ko kalaw orng jahat ngan kita kita hina.. x pown wali hamPAS Tok Garu Nicky Ajis ajar ko?

    Ada Hadith Nabi yang berbunyi”Laa darara wala diraar’ yang membawa maksud lebih kurang ” Janganlah memudaratkan dan jangan membalas kemudaratan itu dengan kemudaratan”

    Like

  5. mat deris ni byk sgt makan bangkai kot..cakap pun bau bankai…busuuuk..org BN seronok lah dpt uztaz bermulut bangkai

    Like

  6. kpd tanpa nama..

    xdelah..mksd ak secara logiknya dan secara kebiasaannya kita ni akn bls hinaan org bila kite dihina.
    mmg membalas itu salah. sbb mmg tu pon yg setan nk.. tp kita ni bknnye blh control sume org kn.bkn blh tutup mulut sume org..

    dan ko pn..sedap bg hadis tp xleh nk jaga jgk pangai..xyh laa duk pggl nama Nik aziz mcm 2. biasenye org taw agama x ckp g2. klu x same je laa ko pon.

    Like

  7. jd kita same pesan berpesan ye..tkot kite tersesat..trima kasih ats pesanan tu “tanpa nama”

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s