Isu Kain Rentang: PAS mahu UMNO lupakan kisah lama…

Anugerah Raja Lawak yang paling tak boleh blah patut diberikan kepada Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan Abdul Fatah Harun. Ini kerana mamat ni telah meminta supaya UMNO lupakan cerita lama yang berlaku diantara PAS dan DAP.

“Itu cerita lama, buat apa nak bangkitkan perkara lama. Kalau nak bangkitkan juga susahlah.- MI

Apalah bengapnya pemikiran seorang yang dilantik sebgai Pengarah Pilihanraya.., buat kenyataan dah macam orang nyanyuk saja gayanya. Abdul Fatah mahu UMNO lupakan cerita lama tetapi dia lupa sebab utama kenapa Nik Aziz menolak perpaduan dengan UMNO.

Bukankah dendam Nik Aziz terhadap UMNO yang diwar-warkannya selama ini juga adalah satu cerita lama? Sepatutnya Abdul Fatah menasihati Nik Aziz terlebih dahulu sebelum bercakap mengenai kempen UMNO.

Kenyataan Abdul Fatah ini berikutan timbulnya isu kain rentang yang didakwa oleh DAP sebagai menghina agama dan juga perkauman.

Ketika memberi kenyataan kepada MalaysianInsider, Abdul Fatah juga bertindak membela DAP didalam hubungan kedua-dua parti tersebut. Katanya, hubungan PAS dan DAP kini adalah untuk membawa perubahan kepada negara.

Tindakan Pengarah Pilihanraya PAS Kelantan ini dilihat sebagai mahu menjaga hati DAP yang berang dengan isu kain rentang tersebut. Semalam, Tony Pua sudah mengeluarkan kenyataan marahnya dengan isi kandungan kain rentang tersebut.

Abdul Fatah juga mengingatkan UMNO Kelantan supaya berkempen dengan menggunakan isu dan bukannya menggunakan agama. Ini lah yang paling lawaknya…, siapa yang sering menggunakan agama sebelum ini sebagai modal berkempen? PAS atau UMNO?

Advertisements

7 thoughts on “Isu Kain Rentang: PAS mahu UMNO lupakan kisah lama…

  1. Hahahahaha… Bangsa PIS MEMANG MUDAH LUPA.

    * hamPAS tak suka/ bangga dinamakan Melayu jadi kita namakan penganut2 hamPAS tu BANGSA PIS, memang sesuai sekali dengan perangai mereka. Hehe….

    Like

  2. cakap bodoh marah..cakap bengong melenting puak2 pas ni..dulu bukan main cakap umno..sekarang ko plak rasa..macamana nak menankis serangan umno…nama pun politik..
    igt kata najib…kita kena SERANGGGGG..!!!
    hua..ha.ha…(ketawa jahat)

    Like

  3. dulu kapal sink cakap langkah mayat dia dulu sekarang anwar dan DAP semasa mmbentuk Pakatan Rakyat selepas pilihanraya lalu tiada negara islam dibincang…jangan nak tubuh nak bincang pun tak boleh….kisah dulu dan kisah skarang sama saja…PAS dah bongok tahap cipan…

    Like

  4. Dulu boleh la orang UMNO main bertahan je, last yang benar pun orang kata UMNO Salah… Sekarang … Serang … Serang… Apa takut bukan fitnah, bukan cubaan, ia memang Betul, betulllll…

    Like

  5. Bulan lawannya Roket…. sampai masa akan musnahlah bulan dek terjahan roket! Isu pertama Hudup,PAS dah kuyup.. kedua Negara Islam, PAS dah mula tenggelam..Apa-apa tentang Islam, PAS makin Kelam! Ustaz Melayu dah habis, sekarang penceramah agama pun Puak Kafir..ada India/Cina… mengutuk Melayu Islam menggunakan ayat Quran.. Apa lagi PAS?
    Apa lagi nak di permainkan dengan hukum agama…Tuhan mencarut..boleh berkawan dengan Syaitan..Allah samseng… sifat munafik tu tak usah ceritalah, menipu, berbohong, putar belit, subhah dengan puak kafir, menghina sesama Islam, memfitnah, buat apa saja untuk kepentingan politik!!!
    Semua menjadi HamPAS.. tulah berkawan dan menyanjungi puak kafir daripada puak Islam!

    Like

  6. PAS taknak join dgn puak-puak Ameno ni sbb……puak2 Ameno ni macam engaku org semua la…ckp mencarut x abis-abis, bahasa mcm bangsat….mmg PAS xnak join dgn engkau org…itu pun lu org x paham2 lg….

    Like

  7. PAS taknak join dgn puak-puak Ameno ni sbb……puak2 Ameno ni macam engkau org semua la…ckp mencarut x abis-abis, bahasa takde tamadun….mmg PAS xnak join dgn engkau org…itu pun lu org x paham2 lg….mana ada aku jumpa org ameno bl borak dlm facebook ckp elok2…jgn kan nk doakan sedara seislam mrk dlm PAS….

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s