Jentera kempen Pakatan lumpuh di Galas…

Patutlah jentera Pakatan Rakyat dilihat lemah di DUN N45 Galas, rupa-rupanya tiada petugas dari PKR yang dihantar ke Galas bagi membantu jentera kempen PAS.

Anwar telah mengumumkan di ceramahnya semalam bahawa kebanyakan petugas PKR tak dapat hadir kerana bebanan kewangan yang tinggi terpaksa ditanggung oleh parti tersebut.

Dalam ceramah tersebut, Anwar juga berkata PKR terpaksa menumpukan kekuatannya di Parlimen Batu Sapi bagi menghadapi PBS yang mewakili Barisan Nasional. DAP juga telah Anwar kerahkan ke Batu Sapi bagi membantu jentera kempen partinya.

Jadi, PAS dibiarkan keseorangan untuk menghadapi UMNO/BN di Galas ini.

Dan, telah mula ada rungutan dari kebanyakan para petugas PAS yang mengatakan bahawa PKR tak mengenang budi kerana pada PRK Hulu Selangor dahulu, petugas PAS lah yang paling banyak menggerakkan jentera kempen Zaid Ibrahim.

Dan ada juga diantara petugas PAS merungut kerana Anwar bersikap acuh tak acuh ketika datang ke Galas. Ini semua membuktikan bahawa semangat dan moral jentera Pakatan khususnya PAS disini semakin menurun.

Inilah dilema yang dihadapi oleh PAS. Dengan sumber kewangan yang terhad serta semangat ahli-ahli yang semakin menurun, peluang untuk DUN Galas kembali kepada UMNO/BN semakin cerah dari hari ke hari.

Saya menunggu dengan penuh minat perkembangan selanjutnya keadaan jentera kempen PAS yang kebanyakannya datang dari luar. Apakah mereka mampu bertahan sehingga hari pengundian? Wallahualam.

Advertisements

5 thoughts on “Jentera kempen Pakatan lumpuh di Galas…

  1. hahaha…nmpknye nuar juburi berjaya 'meliwat' otak2 pemimpin pas utk prk galas ni dgn bg alasan xde peruntukan n nk tumpu pd batu sapi..hahaha..n pas pon mcm biasa merelakan utk 'diliwat'..oi nuar juburi babi..xkn dh abs ko songlap duit2 yg ko mntk dr pelobi2 yahudi..ke dieorg dh xsokong ko..hahahaha..sia2 je la road show ko ke us aritu utk pujuk yahudi2 bg fund utk pkr..hehe

    Like

  2. hahaha biasalah setan..setan kalau dah dapat tipu manusia, dia akan lari tinggalkan manusia tu tadi..

    samalah macam anwar..dah ditipunya orang pas, larilah dia.

    Like

  3. Eh, ni pertandingan UMNO dan parti PIS, mana boleh PKR masuk campur!!! Bendera PKR pun tak boleh pasang kat Galas, buang masa dan duit je tengok calon 'recycle' tu – AnWAR PELIWAT.

    Like

  4. depa kena terima hakikat PAS pada mata depa hnya kuli batak..

    Like

  5. macam salah jer dialog box anwar tu. btul ker azizah tggu?hahaha

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s