DAP malu dikatakan kafir harbi di Galas…

Kain rentang yang tertera “Kenapa PAS masih menyokong DAP (harbi)?” yang digantungkan di sekitar kawasan Pekan Baru DUN N45 Galas, mendapat bantahan daripada pihak Pakatan Rakyat dengan alasan ia membabitkan agama.

DAP melalui Setiausaha publisitinya Tony Pua, menyifatkan kain rentang tersebut amat rasis dan juga tak demokratik.

Tony juga mengecam Ku Li dengan mempersoalkan cara kempen UMNO/BN di Galas. Tony Pua mendesak agar Ku Li lebih bersopan santun didalam menjalankan kempen pilihanraya.

Disamping itu, Setiausaha publisiti DAP ini juga melahirkan rasa tak senang dan marahnya kerana kain rentang yang membabitkan DAP ini telah mengeruhkan hubungan baik DAP dan PAS di mata masyarakat Galas.

Tony Pua mendakwa UMNO/BN di Galas ini tiada etika dan tiada kelas langsung kerana cuba memainkan sentimen agama.

Manakala penasihat jentera pilihan raya PAS Galas, Wan Abdul Rahim Wan Abdullah cuba membela Tony Pua serta DAP didalam isu kain rentang ini.

Wan Abdul Rahim segera mendakwa kain rentang tersebut amat bertentangan dengan Islam. Dia juga menyifatkan kain rentang ini memberi mesej perkauman dan mahu membuatkan umat Islam marah kepada PAS.



p/s: Kalau kafir tu kafir jugak laaa… apalah yang nak dimalukannn….
Advertisements

11 thoughts on “DAP malu dikatakan kafir harbi di Galas…

  1. ceh sekarang baru mau cakap etika.. pigirah lu dap.. dap lagilah rasist siap hsut org cina.. cioi lu dap…

    Like

  2. apa kaitan gdn perkauman.. kata parti PAS dan DAP bukan parti beteraskan bangsa cam UMNO MC MIC yg mewakili parti setiap kaum… Sekarang kata perkauman.??? kata tak bangga jadi bangsa melayu.. mengapa pulak dikatakan perkauman.???

    Compius AKU…!!!!!! kelakar pon ada jugak…

    Like

  3. Bontot memasing dah panas le tu….kalo tak betul kata2 dlm kain rentang tu, apa nak marah plak…dah terkena batang idung sendiri baru le nak bising….

    Like

  4. Pandailah kata tak ada etika atau kelas. Masa PRU12 dulu, sepanduk besar papar gambar Hishamuddin cium keris dan Tun Abdullah tengah terlelap dan dengan tulisan Cina yang tak ada tulisan Melayu pun, BN tak bising pun. PAS pun sama, sampai usung keranda Attantuya atas van.

    Like

  5. wahh kafir harbi DAPigs nak cite pasal etika .. wahai kawan-kawanku ingatlah bagaimana DAP ketika di PRK sibu dahulu yg berceramah digereja2 bahwa agama Islam akan menindas agama lain .. inilah kata-kata musibat dari puak kafir harbi DAPigs

    Like

  6. Tahniah kepada BN Galas memang kain rentang macam ini lah yang patut di rentangkan dalam setiap kali pilihanraya….bukan lagi kain rentang gambar dacing dengan perkataan undilah barisan Nasional….Hahahaha baru DAP panas bontot.

    Like

  7. tak da istilah kapir harbi ke dlm islam..

    AKU MELAYU

    Like

  8. buat poster ni banyak2, menggelabah puak khawarij dan kafir harbi, aku sokong!

    Like

  9. ntah ler.yang berkata tu Kapal Sink yg xnk negara islam. Kita rentang jela apa dia cakap. Dan kalo dah baca tu, pike la guna hotak!

    -OTF aka on the fence.

    Like

  10. Tak payah mengucap, DAP rasa dia dah cukup islam n bukan kafir bila jd geng PAS. Sudah jelas tolak islam, so kafir le gelaran nyer.

    p/s Kalo UMNO yg islam pon PAS kata kafir, yg memang kafir DAP ni pas kata apa plak?

    Like

  11. PAS itu DAP…PAS itu Islam..jadi DAP itu Islam???? sebab tu DAP marah marah dipanggil HARBI…
    Kalau tak betul apa yang dipaparkan tu, samanlah.. awak tu loyar!..ha..ha..
    Setiap kali PRU, jangan lupa kain rentang ini! biar ustak2 PAS yang masih berceramah tentang HUDUD ni sedar, Hudud dan Islam dah tak ada dalam perjuangan PAS kini!!!! angkara mengawan dengan DAP dan PKR!
    UMNO bergerak secara Islamik tak bising pun dengan mendirikan Masjid, program berunsur islam, bank Islam, Universiti Islam, Tabung Haji, dll.. tak payah heboh2..kita buat jer!!! Islam Malaysia pun maju…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s