Anwar buktikan dirinya hanya pandai berjanji…

Kadang-kadang bila difikirkan balik, puak-puak pemimpin Pakatan ni memang tak tahu apapun selain dari membangkang.., semuanya salah. Bagi salah..tak bagi salah. Jika pasal bonus ni, saya rasa bagi kepada kakitangan yang betul-betul memerlukan sudah la.

Lagipun, sebelum raya kerajaan dah bagi RM500, dan pada bulan Disember ni kerajaan akan tambah lagi RM500. Kalau kerajaan bagi bonus untuk semua kakitangan, nanti pembangkang dalam Pakatan kata pulak itu semua adalah gula-gula pilihan raya.

Yang si Anwar ni pun masalah juga. Berjanji sana sini bagai nak rak, tapi dah terbukti bahawa manusia ni hanya setakat pandai berjanji saja. Bukan seorang dua yang tertipu dengan janji manis pengkhianat negara ni, ramaiiii dah kena khususnya penduduk P.Pinang.

Contohnya kes Kampung Buah Pala. Seluruh kampung kena tipu hidup-hidup dengan Anwar yang kemaruk nak jadi Perdana Menteri ni. Seluruh kampung tu tergadai hanya kerana penduduknya percayakan janji manusia haprak seperti Anwar.

Kini Anwar datang lagi dengan janji-janji manisnya kepada kakitangan kerajaan pula. Kononnya bonus akan diberi tetap tiap-tiap tahun sekiranya dia jadi Perdana Menteri. Bodohlah kakitangan kerajaan jika mereka percaya dengan si penggemar jubur lelaki ni.

Anwar ni sebenarnya bukan tahu apapun mengenai pembangunan ekonomi dan cara menguruskan kewangan. Berlagak saja lebih sebenarnya. Dulu sewaktu dia jadi Menteri Kewangan, bukan sikit kerugian yang disebabkan oleh kedungguannya.

Antara kerosakan besar yang dilakukan oleh Anwar terhadap sistem ekonomi negara ialah, langkah menaikkan faedah bagi setiap pinjaman oleh peminjam di bank kononnya bagi menjana ekonomi pada tahun 97. Ternyata langkah yang dilakukan oleh Anwar hampir menyebabkan negara dilanda krisis inflasi yang teruk.

Begitu juga dengan kehilangan wang rizab Bank Negara yang berjumlah hampir RM1 Billion. Anwarlah yang bertanggung jawab menyarankan wang tersebut dilaburkan ke FOREX bagi mencari keuntungan mudah. Mula-mula tu untunglah sikit, tetapi akhirnya semua wang tersebut lenyap begitu saja akibat kerugian.

Ini hanya sebahagian saja dari kemusnahan yang dilakukan oleh Anwar didalam negara. Belum lagi dikira imej negara yang tercemar dengan penglibatannya dengan ejen-ejen yahudi di luar negara.

Ini membuktikan bahawa Anwar tak layak untuk bercakap mengenai pembangunan ekonomi serta pengurusan kewangan negara.

Kalau setakat hanya pandai berjanji, Pakatan Rakyat tak perlu mengangkat Anwar sebagai pemimpin, ramai lagi didalam kem Pakatan terutamanya PAS yang cukup mahir berbuat demikian.

Kalau ikut PAS, jangankan kata bonus, syurga dan pahala pun sanggup dipertaruhkan sebagai gula-gula kepada rakyat!

MyKMU

Advertisements

4 thoughts on “Anwar buktikan dirinya hanya pandai berjanji…

  1. Blogger pro kerajaan patut selongkar semua ke DUNGU an anwar semasa manjadi menteri keewangan. MPG setuju anwar nie bukan cerdik sangat pasal ekonomi, yang dia tahu “pink form ” kasi kat kroni. siasat macamana kerajaan rugi 1 billion oleh idea pelaburan al juburi dedahkan….biar generasi muda cerdik ekonomi faham kenapa anwar tak layak jadi PM.

    Like

  2. Aku sokong sangat anwar nak perjuangkan bonos dan kenaikan gaji kepada kaki tangan kerajaan.sokong seratus peratus.Cuma bila undi nanti aku tak sokong dan tidak sama sekali undi bagi PKR dan Pakatan Rakyat.Kenal Anwar bererti kenal pembohong negara…..hehehehehehe jangan maree yeeee…..

    Like

  3. anwar buktikan dirinya hanya pandai berjanji dan meliwat kerana penyokong2nya terus merelakan lubang kunyit mereka diliwat berkali2….

    Like

  4. Orang yang tidak menunaikan janji adalah munafik.

    Kebetulan munafik ini juga suka lubang kunyit.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s