Latheefa akan akan saman Rahimi Osman..

Kem PKR kecoh lagi. Selepas insiden memalukan yang berlaku didalam pemilihan parti tersebut di seluruh negara baru-baru ini, kini PKR berdepan pula dengan tuduhan memaksa saksi bagi kes liwat Anwar Ibrahim membuat akuan bersumpah palsu.

Akibat dari pendedahan serta laporan Polis yang dibuat oleh bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim iaitu Rahimi Osman, kem PKR kini bergegar ibarat dilanda gempa berskala 7.0.

Ramai yang serta merta membuat kenyataan bagi menafikan tuduhan Rahimi terhadap kumpulan Anwar didalam PKR.

Antara yang terawal ialah calon bagi Ketua AMK Chegu Bard, Peguam Anwar Sankara Nair dan terkini ialah Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya.

Semuanya menafikan tuduhan Rahimi yang menyatakan bahawa dia dipaksa untuk membuat akuan sumpah palsu didalam kes liwat Anwar terhadap Saiful Bukhari Azlan.

Latheefa Koya yang dikatakan memaksa Rahimi membuat akuan bersumpah palsu tersebut beria-ia menafikan dia terlibat. Malah Latheefa juga bercadang untuk mengambil tindakan terhadap Rahimi yang dikatakan telah membuat fitnah terhadap dirinya.

KUALA LUMPUR – Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya turut menafikan dakwaan bahawa beliau telah memaksa seorang saksi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim agar menandatangani dua akuan bersumpah mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.

Latheefa mendakwa saksi itu Rahimi Osman, yang satu ketika dulu merupakan pembantu Anwar secara “sukarela” telah bekerjasama dengan pasukan guaman penasihat PKR itu semasa menandatangani akuan bersumpah itu pada Jun 2008.

“Saya menafikan sekeras-kerasnya mengenakan tekanan ke atas dia.

“Ketika itu dia merupakan saksi yang berpotensi dalam kes Anwar, sebagai sebahagian daripada pasukan pembela, kami hanya menyediakan kenyataan-kenyataan melibatkan saksi-saksi berpotensi, yang merupakan perkara biasa dalam mana-mana pembelaan perundangan,” kata beliau dalam kenyataan SMS petang tadi.

Latheefa yang melabel dakwaan Rahimi ke atas dirinya dan anggota PKR yang lain sebagai “fitnah dan tohmahan” bercadang mengambil tindakan ke atas bekas pembantu Anwar itu. – MalaysianInsider

p/s: Kalau tak ada angin, takkan pokok nak bergoyang….
Advertisements

8 thoughts on “Latheefa akan akan saman Rahimi Osman..

  1. TIPAH KOYAKUTHI NI ORANG APA?????????
    nama koyakuthi ni aku rasa dari keturunan keling.
    orang pkr kata TUN MAHATHIR keturunan mamak…depa kutuk TUN macam2.
    tapi camana dengan anak keling koyakuthi ni…
    nama2 jenis ni geng2 kulit hitam berasal dari benua keling je yg suka guna.bolih pecaya ke ngan cakap dia ni???….
    pesan atok aku….LEBIH BAIK PUKUL KELING DULU SEBELUM PUKUL ULAR.

    Like

  2. Macam biasa taktik anuar arahkan agar menafikan kemudian saman untuk menunjukkan diri mereka tak bersalah ….. dah paham dah….. taktik yang telah boleh dibaca…. kemudian buat sidang akhbar menafikan sekeras2nya …. seterusnya buat …road show menafikan dan menipu seadanya…wallahualaamm…. sampai berapa juta orang dia menipu pun tak tau…. tak ingat akhirat agaknya

    Like

  3. Mereka yang matang tidak perlu gunakan kelebihan usia (pengalaman hidup) untuk mengambil kesempatan ke atas mereka yang mana dari segi perbezaan usia adalah ibarat seorang ibu dengan anak.

    Like

  4. TUN M mamak mereka kutuk habis habisan ada jaga jasanya kepada Malaysia yang anak mamak sekor ni apa jasa dia eek ,pukul keling dulu sebelum ular. pesan tokwan aku

    Like

  5. ni laa rupanya latifah koyak muka hodoh nak mapus macam pelakon filem tamil

    Like

  6. Saman Tipah jangan tak saman. Betina macam ko ni elok di hukum sula je sampai mampus baru ko tau…

    Like

  7. nak tergelak plak. bila tipah ni kata kononnya dia di fitnah dan nak saman si budak rohimi. bukan ka PKR ni sebenarnya perintis bab fitnah memfitnah ni. tak yah la ko nak backing nuar tu lagi. ko dapat duk kat malaysia dengan baik sampai jadi lawyer pun kira dah syukur. kalau ko nak jd hantu p la balik ke negeri ko di India tu. kat sanun ko semua boleh jadi. aku setuju ngan anon 8:26 ngan anon 9:27 bab ULAR ngan KELING tu

    Like

  8. Tipah Koyakuthi?????pendatang baru dlm drama politik arahan al-juburi…pasti panassss!!!!!!!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s