Siapa kata Nik Aziz gila akan disaman !!!

Marah benar puak-puak PAS bila ada seorang penceramah jemputan mengeluarkan kenyataan “Tok Guru Gilo” didalam satu ceramah di Jerteh Terengganu.

Malah, mereka mengugut akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penceramah terbabit jika tidak memohon maaf didalam tempoh 24jam.

PAS Besut yang diwakili oleh Yang Dipertua nya, Wan Azhar Wan Ahmad mengecam keras penceramah terbabit kerana bersikap biadap kepada Mursyidul Am PAS tersebut dengan menggelarnya sebagai gila.

Agaknya Wan Azhar serta pengikut PAS Besut lupa perangai pemimpin-pemimpin PAS yang selalu bersikap biadap terhadap pemimpin kerajaan yang lain.

Bukan sahaja gelaran gila, bermacam-macam lagi tuduhan yang dibuat oleh pemimpin serta pengikut PAS terhadap UMNO/BN. Malah ada pemimpin kerajaan dituduh sebagai pembunuh oleh pemimpin Pakatan tanpa sebarang bukti.

Dan kalau nak diikutkan, Nik Aziz juga selalu menuduh serta menggelar orang lain dengan gelaran-gelaran yang tak sepatutnya. Jadi apa nak heran kalau orang lain pun tak hormat padanya.

Apakah hanya kerana Nik Aziz bertaraf “wali” serta dianggap “semulia nabi” oleh semua pengikut PAS, maka tiada siapapun boleh mengutuk orang tua tersebut? Tetapi, jika dia maki hamun pihak lain, halal pulak yee….

Bijakk…bijakkkkk…

KUALA LUMPUR, 4 Okt – PAS Besut memberi tempoh 24 jam kepada Umno Besut agar memohon maaf secara terbuka kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ekoran ceramah “DAP Anti Islam” Jumaat lalu yang mengaibkan Mursyidul Am PAS itu.

Yang Dipertua PAS Besut Wan Azhar Wan Ahmad berkata, pihaknya terpaksa membuat desakan itu setelah mengambil kira dan meneliti laporan kandungan ucapan penceramah jemputan, Abdullah Sa’amah yang didakwa memaki hamun, mencerca, menghina dan menggelarkan Nik Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan dengan “kalimah yang amat biadap dan penuh prejudis”.

Wan Azhar berkata penceramah jemputan tersebut dikatakan telah melabelkan Nik Aziz “sebagai Tok Guru Gilo”.

“PAS Besut yakin situasi ini tidak mungkin berlaku sekiranya penganjur program tidak mengheret dan mewarnai emosi dan pemikiran penceramah tersebut ke arah mewujudkan satu bentuk ketegangan yang boleh menjurus kepada isu keagamaan dan perkauman,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan tengah hari tadi.

Sehubungan itu, PAS Besut memberi tempoh sehingga 12.30 tengah esok kepada Umno Besut memohon maaf. – MalaysianInsider

Advertisements

9 thoughts on “Siapa kata Nik Aziz gila akan disaman !!!

  1. saman ler aku.
    “nik aziz gilo”

    Like

  2. MEMANG DIA GILA KALAU TAK GILA DIA TAK CAKAP MERAPU ORG GILA JE YG CAKAP MERAPU.

    Like

  3. Gilakah ‘Tok Guru’ Ni?
    (istimewa untuk ‘Tok Guru’ Abdullah Sa’amah)

    ‘Tok Guru’ ini pernah ‘berfatwa’
    dalam satu ceramahnya di atas pentas di Tumpat.
    “Tuan-tuan sokonglah Umno.
    Ambo beri jaminan
    siapa yang sokong Umno,
    dia akan selamat dunia akhirat.”

    Terfikir dibenak gila hamba,
    Gilakah ‘Tok Guru’ ni?

    Semalam dia berkata lagi
    “kita kena lawan puak-puak gilo ni
    Melawan puak gilo ni adalah jihad
    di jalan Allah.
    Nik Aziz kalu tak pandai memerintah,
    turunnnn!!!
    Kalu tak dak ore nak ganti,
    biar ambo ganti.
    Ni Tok Guru Haji Loh,
    Tok Guru hok Sengoti,”

    Sekali lagi terdetik di hati saya,
    Gilakah ‘Tok Guru’ ni?

    Katanya “Pemimpin Umno adalah Hang Tuah
    Mempertahankan orang Melayu,
    DAP ni kafir harbi yang menentang Negara Islam.
    Pemimpin DAP kata, nak tubuh Negara Islam,
    langkah mayat dia dulu!
    Gilonya pemimpin PAS
    sehingga baca doa untuk orang kafir harbi
    dalam khutbah Jumaat.
    Memang gilo sungguh!” ujarnya,

    Gilakah ‘Tok Guru’ ni?

    DAP Menentang Negara Islam?
    UMNO Menentang Undang-undang Hudud?
    UMNO nak kaji semula al-Qur’an?
    UMNO Memperlekeh undang-undang Tuhan?
    UMNO Mempersendakan Sunnah Nabi?
    UMNO Mempermainkan Segala Ibadah?
    UMNO Menghalalkan segala judi?.
    UMNO ada Islam baru?
    UMNO Islam Hadhari?

    Ambo tak tahu sangat
    Tanyalah pada Mahathir
    Tanyalah pada Mashitah
    Tanyalah pada Pak Lah
    Tanyalah pada semua ulama
    UMNO ada ulama?

    Hukum Hudud?
    Kalau laksanakan juga
    akan didakwa di Mahkamah Persekutuan

    Gilakah ‘Tok Guru’ ni?

    Nik Aziz?
    “Bagi saya, beliau bukan lagi Mursyidul Am
    tapi Mudhalilul Am
    Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,”
    katanya kepada pemberita.

    Like

  4. sekoq-sekoq perangai setan.
    kalau dia gila,kenapa dia memimpin?
    macam mana dia boleh hafal Al-quran?
    macam mana dia boleh bagi khutbah?

    Lu olang pikir dulu sebelum mngata kat orang..
    diri sendiri tu betul sangat ka..?
    kalau rasa diri tu dah besar sangat,kenapa tak cipta manusia seperti mana Allah mencipta kita?
    cukup dah kot amalan nak masuk syurga..ka amalan nak masuk neraka ka..
    Fikir2 kan.

    Like

  5. Yang kata gilo tu tok guru UMNO abdullah sa'amah. Lepas ni kita tengok siapa yang akan gila. Biasanya ulama umno bila bercakap umno ramai yang masuk wad gila. Mana Nakha'ie, mana ulama muda UMNO,mana hj wil besut, mana wan mukhtar, aku ada member sorang di PP, mana YB Shabuddin, dia dulu suka gendong gewe di AIUM sebab tu suka pada UMNO mana …mana…mana…??????

    Insya Allah semakin ramai ulama UMNO akan masuk PAS. Ini dah terbukti lama dan tak larat nak bilang. Bukan setakad ulama, profesional, Doktor, Engineer, Pengetua, Guru Besar, Mejar Bersara, dan lain-lain. Berduyung2 masuk PAS kerana mereka yakin Perjuangan PAS itu benar. Islam yang dibawa oleh PAS itu adalah berdasarkan al-Qur'an dan Hadits.

    Like

  6. Laaa… baru tahu ke Mudalilul amPAS, si tua kutuk N.Ajis tu gilo???

    Dah lama aku tahu N.Ajis tua kutuk tu gilo…- Gilo jawatan, gilo glamer, gilo mendoakan yang mengarut2, gilo ceramah, gilo cakap merapu2… dan paling teruk sekali gilo sekutu dengan babi komunis (DAPig)

    N.Ajis oooiii….Dah tua tu buat cara dah tua, orang lain dah banyak letak jawatan walaupun masih sihat walafiat. Ni dah la pekak, nak berjalan ke hulu ke hilir pun kadang2 kena orang pimpinkan….

    Kesian pencacai2 N.ajis ni, ada pemimpin pun terpaksa dipimpin… hahahahaha.

    N.Ajis, spesis manusia tak sedar diri….

    Like

  7. Eh.. eh… aku dah termasuk dalam senarai untuk disaman ke??? Hehe, memang gilo juga si pencacai2 N.ajis gilo tu….

    Like

  8. lahhh..jd masalah ke nk saman?
    sedangkn di akhirat sndiri Allah hukum org bckp buruk..

    apasal laa ckp xpk korang ni.dah ada undang2 yg blh membela jns kes mcm tu xpela.xyh la duk kecoh. plik tol laa. npe xkate kt org yg uat undang2 g2 je?yg mane terdiri drpd kerjaan jgk.

    ish3..Allah sniri pon menghukum kes mcm ni. alaa..rilek laa ni bru kt dunia..nk repot2 gni pon da kecoh da..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s