Nik Aziz HARAMKAN perokok di N45 Galas.

“Kalau merokok saya memang tidak boleh terima untuk jadi calon. Itu kena bagi tau awal-awal kerana merokok ini boleh merosakkan segala-galanya dan tidak ada doktor baik Islam atau kafir mengatakan rokok ini baik“.- Nik Aziz

Pelik sungguh perangai orang tua nyanyuk ni. Sepatutnya dicari calon yang boleh berkhidmat kepada rakyat dengan ikhlas. Sepatutnya juga dicari calon yang dapat memimpin rakyat dengan baik.

Tetapi, Nik Aziz tak pedulikan semua itu. Dia hanya mahu memilih calon yang TAK MEROKOK!

Mungkin bagi orang tua ni, tak merokok adalah lebih penting dari kebolehan memimpin. Tak merokok juga adalah lebih penting dari keupayaan untuk berkhidmat kepada rakyat.

Sebab itulah syarat tak merokok itu paling diutamakan oleh Mursyidul Am PAS ini bagi menentukan calon di N45 Galas nanti.

Malanglah nasib masyarakat di DUN Galas nanti jika memilih calon PAS. Mereka hanya boleh berbangga dengan wakil rakyat PAS yang tak merokok tapi tiada kemahiran memimpin dan kemampuan untuk berkhidmat kepada rakyat di kawasan tersebut!!

p/s: Kalau monyet tu monyetlah jugak… apa bezanya hisap rokok dengan tak hisap rokok… sama saja perangai puak-puak ni semua..

Advertisements

3 thoughts on “Nik Aziz HARAMKAN perokok di N45 Galas.

  1. Orang PAS mana sayang Nik Aziz..
    Nik aziz suruh, mereka tak ikut-maknanya xsayang.

    Nik aziz kata merokok haram dan macam lembu, tapi pengikutnya isap rokok jugak..

    Maknanya lamggar suruhan-xsayang tu.
    Rokok lebih pentng dari nik aziz.

    Like

  2. xkan calon DUN Galas je yg x merokok?camne ngan calon2 PAS yang da menang kt DUN dan parlimen?pape pon, simpan statement ni rapat2, kite keluarkan masa PRU13 nnt..nk tgk same ade calon PAS ade yg merokok atau x..

    Like

  3. dahla weh..xyh kecoh laaaa psl ni..
    bknnye salah pon xbg org merokok jd wakil..xbedosa pon.lg elok ade la.

    korang ckp xpk..ap sbb die xbg.cari sniri dlm tnet merokok blh menyebabkn apa..t korang taw la.

    drpd rokok blh tlibat ng dadah,drdpd dadah rosak lah manusia.kita nk rakyat jauh drpd rokok.tp klu pemimpin sndri isap rokok cmne nk didik rakyat?ni la sbb nye..tmbh2 org melayu skrng ni rmai yg tlibat ng dadah.tgk sndri laa kt pusat serenti.

    sblm nk mengata tu pk laa dlu..korang da xde modal sbenarnya.
    apa kata klu hal yg baik kita jd kan tauladan dan hal yg buruk kita jd kn sempadan..ini lagi baik drpd duk kutuk mengutuk..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s