PANASSS!!! Peguambela suspek pembunuhan Sosilawati adalah pelakon lucah..

Ravi Nekoo and D.P Vijandran

Semalam, kes pembunuhan Datuk Sosilawati agak panas apabila peguam suspek pembunuhan iaitu Peguam D P Vijandran bersama peguam Ravi Nekoo telah membuat kenyataan bahawa anak guaman mereka tidak bersalah.

Kedua-dua peguam ini juga membuat dakwaan bahawa suspek telah dipukul dan dipaksa mengaku oleh pihak Polis sewaktu didalam tahanan.

Pada, pendapat saya, tindakan kedua-dua peguam ini dilakukan hanya bertujuan untuk meraih simpati dari masyarakat khususnya masyarakat india dan juga untuk memburukkan imej pihak Polis negara ini sepertimana kes A Kugan terdahulu.

Siapakah sebenarnya peguam yang mewakili suspek pembunuhan Datuk Sosilawati ini sehingga mereka begitu berani menyatakan anak guamnya tak bersalah dan mendahului siasatan yang masih berlangsung.

Masyarakat cuma tahu bahawa kedua-dua peguam ini adalah dari pihak yang pro pembangkang. Ramai yang tak tahu bahawa salah seorang peguam ini adalah merupakan penentang kuat Samy Vellu pada penghujung tahun 80an.

D P Vijandran juga pernah dikaitkan dengan 2,000 keping gambar dan negatif serta sebelas video tape lucah! Malah, “pelakon wanita” didalam video tersebut telah mati akibat membunuh diri!

Selain itu…., akibat dari rasa ketidakpercayaan terhadap peguam D P Vijandran ini…, Majlis Peguam pernah menolak permohonannya mendapatkan sijil amalan guaman untuk membolehkannya terus menjadi peguam bela dan peguam cara. Namun ia dapat diselesaikan setelah peguam tersebut merayu beberapa kali di Mahkamah Rayuan.

Saya tak mempertikaikan kebolehan yang dimiliki oleh peguam tersebut didalam mengendalikan perbicaraan di mahkamah.

Cuma apa yang dipersoalkan disini ialah, bagaimana seorang yang mempunyai moral yang rendah dan tak boleh dipercayai seperti peguam aktor lucah ini boleh menuduh serta membuat kenyataan sesuka hati yang mempertikaikan kemampuan serta kebijaksanaan pihak berkuasa Polis melakukan siasatan?

Apakah ini satu tindakan terdesak untuk peguam ini mempopularkan diri ataupun ianya sengaja diatur pihak pembangkang supaya kredibiliti pihak Polis terjejas didalam kes pembunuhan melayu/islam seperti Datuk Sosilawati?

Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong , Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut.

Pada 11 Disember 1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dari Dewan Rakyat.

Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.

Datuk Zaman Khan selaku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah , PDRM menjelaskan bahawa Polis Bukit Aman akan menyerahkan laporan penuh kepada Kementerian Dalam Negeri.

Advertisements

22 thoughts on “PANASSS!!! Peguambela suspek pembunuhan Sosilawati adalah pelakon lucah..

  1. Patutlah lalok semacam je bila buat statement klien dia kena pukul masa siasatan..rupanya pelakon porno punya statement.

    Like

  2. Dlm byk2 loyar, loyar blue film jugak yg diambilnya. padanlah tuu

    Like

  3. Hehehehehe… ketepikan soal moral.. itu yang depa nih wat… hancusss negaraku….

    Like

  4. Kalaulah ada klip video tu baru ok. Bukan nak tengok sangat tapi elok juga kalau ada. Wakakaka

    Like

  5. Ni mesti kes nak save budget lawyer fees. Pasal tu ambil kaki porno sbg peguam bela. Cara bayaran..lu fikir lah sendiri.kahx3

    Like

  6. Ho mahu jadi hero film lucah ya chee podah lagi mau jadi pembelaan pembunuh kejam org berak tengah jalan siapa mahu mengaku bukan dia saorg yg lakukan 8 orang dei…masing masing mahu lepas dei kalau mahu lepas semua bubuh atas kepala itu peguam lah dei lu mau cakap apa sekarang dei itu peguam jadi bos lah bos kena tanggung ini semua dei itu dia punya ganster mesti pecah lobang punya dia org pun tak mahu kena gantung dei macah lu ingat tali gantung tak kenal siapa lu tau macah.

    Like

  7. Fuckatan memang haram jadah. Polis kena rempuh dengan remaja 15 tahun sampai patah2 tulang….tak nampak langsung batang hidung. Tapi bila polis cuba membenteras jenayah….cepat2 fuckatan hantar peguambela dan menjatuhkan maruah dan kredibiliti polis. Hantar lawyer blue pulak tu.

    Like

  8. ELLEHHH. TU PUN NAK KECOH KE? SOI LEK TU PUN PELAKON LUCAH JUGAK TAPI TAK PUN PUAK UMNGOK DAN PENCACAI BEE END NAK BISING. YG BYK AMALKAN LUCAH NI DALAM UMNGOK DAN BEE END SJ. DLM PR MANA ADA. DALAM PARTI ISLAM PAS LAGILAH TAK WUJUD. KESIMPULANNYA, PUAK UMNGOK AKAN SELAMANYA NGOKKKKK KRN BYK SGT FIKIRKAN BENDA LUCAH!!

    Like

  9. Eh kisah mat sabu tu apa pulak zackdanial? Tu nasib baik kene tangkap khalwat jer.

    Like

  10. APA KENA MENGENA DGN KES HAJI MAT SABU? KES KHALWAT TU ADALAH KERJA PROPAGANDA JAHAT UMNGOK ZAMAN MAHADEY KUTEY. SENGAJA PERANGKAP UTK JATUHKAN NAMA BAIK PAS. KALAU TAK JAHAT, BUKAN NAMA UMNGOK LA. DULU KINI SELAMANYA UMNGOK JADI NGOKKK! MALAS NAK LYN BDAK2 NGOKK NI. TAKUT BERJANGKIT!

    Like

  11. bebal benar pencacai pr ni. pergi check balikla kes mat sabun ni! kalau berlaku di negeri lain, sure dah kena hukum. tapi di serambi mekah, tok guru boleh ampunkan.

    terang2 telah berkhalwat dgn bini orang, boleh lepas? konon2 si norma tu hantar minyak angin! laki norma plak percaya penuh mengizinkan norma naik ke bilik hotel jumpa mat sabun samnil silaki menunggu dlm kereta di tempat parkir!!! bila dah berdua2an, tak berkhalwat ke namanya? pegawai maik yg menangkap & mendakwa pula jadi mangsa dimarah & ditukarkan!

    anehnya dalam kes tersebut, n.ajis telah hilang pedoman dan melakukan kesilapan besar terhadap Islam yang dipelajari dan diajarinya. hukum Islam manakah yang menyebabkan dia memberi kenyataan kepada pemberita di hari penangkapan bahawa mat sabun diperangkap, sedangkan pada masa itu dia belum membuat siasatan rapi, sepatutnya seorang Tok Guru tidak boleh meletakkan politik lebih atas daripada hukum Islam. Adakah Islam mengharuskan wanita yang ajnabi berdua-duaan dgn bukan muhrim di dalam satu bilik ? Mereka berdua-duaan di dalam bilik Hotel Perdana, Kota Bharu, Kelantan, sempat pula pegawai pencegah maksiat dan pemberita datang. lama tuuu…
    donia! donia!

    Like

  12. Rakyat M'sia memang dah sedia maklum, jika bab lucah, bogel, baham bontot, bulu serabut tu..tak lain mesti dari parti kelentong rakyat. Penyokong PR ni mana ada reti bab maruah2 ni..yg ada dlm kepala diaorg cuma pikir camne nak jadikan nuar PM..kecik2 dulu taknak mampus dah besar nak ngelentong org je….

    Like

  13. Kalau kaorang nak tahu zackdanial pun bekas pelakon lucah juga. pergi mampus la bangsat. Majlis Peguam punya taraf macam ni la, bila paria Majlis macam tu dipimpinan oleh paria-paria tak sedar diri. Kalau dah pimpinan dia rosak dan bangsat apa tah lagi peguam2 yang ada kat malaysia semua sampah kaki putar belit macam karpal karam yang bangang tu. Aku nak cadangkan kat Majlis Peguam tukar saja nama Majlis kepada Majlis Peguam kepada benda lain kat senang korang nak berpolitik. jangan la guna nama profesion yang sepatutnya jadi sanjungan untuk kepentingan diri.

    Like

  14. kah…kah…kah nama zackdanial…sebiji macam jackdanial patutla statement mcm orang mabuk wine jee….he..he..he…
    steady jackdanial oops sory zackdanial

    Like

  15. tuan blogger..dah name diorang pon peguambela..mesti la kena bela anak guaman..biarkanlah diorang buat kerja diorang..peguam bela ni memang pakar nak spin2 cerita…

    yang pasti keadilan akan berpihak pada yang benar..

    dan buat sedara zackdanial,
    “YG BYK AMALKAN LUCAH NI DALAM UMNGOK DAN BEE END SJ. DLM PR MANA ADA. DALAM PARTI ISLAM PAS LAGILAH TAK WUJUD”

    hehehe..jangan cakap besar sedara…maksum sangat ke orang2 pr?..maksum sangat ke ahli2 pas?…

    setiap orang ada baik buruknya…

    x kira la dari BN ke..UMNO ke.. Fuckatan Rakyat ke..Parti Ajaran Sesat ke…semua sama…

    tiada manusia yang sempurna…lagi2 kita ni umat akhir zaman…

    Like

  16. aiyoo…zackdaniel yg bodo..dia tanya pulak apa kaitan dgn mat sabu? dah yg ko kaitkan dgn soi lek tu apa hal nya? x ke sama..

    mmg klau ada pas/pkr/dap ada salah mmg semua umno/bn yg atur kan..betul??

    Like

  17. Buat zackdanial yang di sayangi,

    Untuk pengetahuan zackdanial, Mat Sabu di tangkap disebuah hotel di negeri Kelantan. Diulangi sekali lagi dinegeri Kelantan.Encik Zackdanial jangan pulak tak tau, di Kelantan, majlis agama islam di ketuai oleh orang PAS. Jadinya dimana logiknya yang dikatakan propaganda UMNO. Jika ditangkap di negeri yang diperintah oleh BN bolehlah dikatakan propaganda.
    Kes ni diketahui ramai kerana sewaktu tangkapan tu ada pihak akhbar, jika tidak tentu ianya tidak dilapurkan.
    Encik zackdanial jangan buat-buat tak tahu yang pihak pendakwaan (juga ahli PAS) telah melakukan kesilapan teknikal didalam pendakwaan kes ini sehingga menyebabkan Mat Sabu dibebaskan.

    Like

  18. Pas mmg ler tk de bintang prono. Yg ada cuma bintang RM..RM.. RM.. je. Duit masukkkkk…

    Bodoh punye lawyer mane de org nk mengaku salah. Sepatutnya lawyer prono nie tk pyh ler kuarkan statement dulu.. kalau tk salah buktikan jer lah kat court nt. Aku tk belajar law pn blh pikir. Lawyer prono tu ler yg NGOK.. SENGAL!!!

    Like

  19. kecian lu z kena tibai taper gua tolong luu….tp tolong ketawa lalalala hahahhahahahha.len kali byk kn mengaji bru debat nie tak bce dari sebelah saner jer tu kurang bijak…blum aku lg tibai..cukupla ko mendapat yang setakat tak smpi ati aku nak tambah

    Like

  20. WOI WOW WOW !!

    BABI YG MENGAKU MELAYU ZAKDADIEL= Babi, membuat swing..

    Kes bunih kejam di perlekeh..Peguam Porno yg membunuh aktres dibela..

    Bijak2 ..babi wajah manusia yg mengutamakan anjing..dari Nyawa Melayu Islam..

    Ini Fatwa siapa ni Nik Najis? Nuar Juburi? Khalifath Taik LGE?

    Like

  21. sape yg backup peguam hindu ni mmg banganglah. aku tau yg bela pmbunuh ni geng2 PKR tp geng2 PAS aku tau ramai yg marah terhadap pmbunuhan kjam sosilawati dan 3 yg lain ni. adik beradik aku ramai pnyokong PAS turut hangin dgn peguam hindu ni.kbyakan yg bela suspek ni ketrunan pengecut takut nak tegakkan kebanaran, lpastu letakkan kesalahan pada org melayu sndiri. budak2 skrag ni bebeza ngan budak dulu. skrag ni kbykan pengecut, bacul, anak manja

    Like

  22. Dey tambi Vijandran n Reko
    Ko nak lawan polis?
    Ko nak bebaskan suspek pembunuhan Susilawati?
    Aku pasti video lucah dan kes-kes terlampau ko akan beredar semula…tunggu…attack!!!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s