Giliran Aziz Bari pula pertikai HUDUD PAS….

Professor yang menjadi pujaan para pengikut PAS iaitu Aziz Bari telah menyarankan agar PAS mengkaji semula hasrat mahu melaksanakan hukum hudud kerana ia perlu memahami aspek itu dalam konteks Islam “klasik” mengikut peredaran zaman.

“Kedua-dua parti iaitu PAS dan DAP kena faham prinsip ini (hukum hudud).


“Yang jadi masalah adalah PAS memahami hudud dalam konteks Islam klasik manakala DAP pula degil dengan kefahaman Perlembagaan mereka yang tidak tepat,” katanya.


Oleh itu kata beliau, dalam persekitaran sedemikian kedua-dua PAS dan DAP perlu mengambil sikap mendiamkan diri.


“Jadi dalam keadaan sekarang PAS dan DAP kena diam dan berfikir. Jangan cakap kalau tidak faham,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Nampaknya makin ramai yang menentang “HUDUD” yang menjadi aset PAS untuk menarik undi masyarakat melayu dalam negara. Karpal dan Kit Siang secara tegas menyatakan pendirian mereka menolak “HUDUD” PAS.

Nik Nazmi juga senada dengan benggali murtad serta apek mereng tersebut. Kini giliran Aziz Bari pula mahu PAS mengkaji semula niat mereka berkenaan “HUDUD” PAS.

Jika dulu PAS sibuk menuduh UMNO menolak hukum Islam sehingga Hadi dan Nik Aziz sanggup mengeluarkan fatwa mengkafirkan UMNO, kini apakah Hadi dan Nik Aziz berani jatuhkan hukum kafir pada Nik Nazmi dan juga Aziz Bari?

Yang pasti, Karpal, Kit Siang, Nik Nazmi dan juga Aziz Bari bukannya “orang luar”. Mereka merupakan “geng” sekelambu PAS sendiri. Malah, sebelum ini bukan main lagi Nik Aziz menyanjung Karpal dan Kit Siang kononnya mereka berdua dah memahami Islam.

Dan Nik Aziz juga pernah berkata PAS sebenarnya berkerjasama dengan DAP diatas nama dakwah. Jadi, apa yang ularmak-ularmak PAS tunggu lagi? Silalah mulakan dakwah anda untuk Karpal dan Kit Siang. Dan jangan lupa tarbiahkan Nik Nazmi serta Aziz Bari sekali.

Setakat ni, langsung tak kedengaran pun suara “wali-wali PAS” membalas kenyataan Karpal, Kit Siang dan Nik Nazmi. Mungkin tengah tunggu “wahyu” bagaimana nak mulakan dakwah gamaknya di negeri “tadahan wahyu” Kelantan.

p/s: Syhhhh… jangan bising-bising… Tuan Guru N.ajis tengah taksub bertafakur tunggu “wahyu” turun tuuuu….

4 thoughts on “Giliran Aziz Bari pula pertikai HUDUD PAS….

  1. Salam Bro MPP,

    hahaha… makin ramai yang mempertikaikan Hudud!! N.ajis wajib keluarkan fatwa mengkafirkan mereka mereka itu SEGERA!!!

    ulamak politik vs alim ulamak di http://gerakantimur.blogspot.com/ pada esok hari, jam 8.30 pagi. Mai ronda kat blog chek sat…..

    Like

  2. W'salam sahabat GT. Ada pendedahan gempak di blog Gerakan Timur ye besok pagi? InsyaAllah.., sy dan ramai lagi rakan2 pasti akan blogwalking ke sana besok. Yihaaa…

    Like

  3. Yang aku heran, kemana pergi Tuan Guru Hj Hadi dan Nasharuddin…

    Kesian mereka.. Aku tahu mereka sebenarnya tak setuju pun dgn Nik Aziz yg kalau cakap memang celupar dan tak pernah berfikir panjang..Sebenarnya, imej PAS byk hancur sebab Nik Aziz…(Islam menggalakkan perpaduan sesama Islam, tapi Nik Aziz kata TAK NAK. Dia nak berpadu dan berkawan dgn DAPig)..

    Aku masih yakin sebenarnya, Hj Hadi dan Nasharudin masih inginkan Perpaduan sesama Islam terutamanya dgn UMNO yg secara konsisten memperjuanglan orang melayu/Islam..

    Apakan daya, mulut mereka telah dikunci oleh Nik Aziz…

    Apa punya parti jika Presiden Dan Timbalan hanya jadi boneka…yg byk cakap ialah kononnya “penasihat” . tapi cakap tak pernah guna otak!!

    Like

  4. SLM BRO…MAT BOTOL PUN X SKE PAS NK LAKSANA HUDUD. BYGKAN TGH2 CERAMAH DTG GIAN DIA X BLEY NAK 'TAKEBEER'! KEHKEHKEHKEH >|D

    Like

Leave a comment