Sogokan RM400 tak laku. Lim Guan Eng dimaki hamun oleh dua penjawat awam.

Usaha Lim Guan Eng untuk “merasuah” kakitangan awam negeri P.Pinang dengan wang RM 400 nampaknya tak memberikan hasil seperti yang Ketua Menteri bekas banduan ini harapkan.

Khalifah kaki pembohong ini mengharapkan sokongan padu dari seluruh penjawat awam dengan pemberian RM 400 tersebut, namun apa yang dia dapat hanyalah kata makian dan juga kutukan dari sebahagian kaki tangan awam itu sendiri.

Buktinya, Ketua Menteri rambut belah tepi ini dijerkah dan dimaki hamun oleh 2 orang penyokong kuat PAS kelmarin. Kejadian itu berlaku ketika Guan Eng dalam perjalan ke majlis berbuka puasa di masjid Kg Rawa Lintang. (lihat gambar di Pisau.net)

Sumber atas angin menyatakan, kedua-dua pemuda ini adalah merupakan PENJAWAT AWAM di negeri P.Pinang !

Arif Ibrahim dan Ramli Ahmad, ahli PAS kawasan Tanjung yang diberitakan berkerja didalam pentadbiran kerajaan negeri, hilang sabar terhadap Lim Guan Eng yang disifatkan tidak adil kepada penduduk Kampung melayu di P.Pinang terutamanya Kampung Jalan Pokok Assam.

Nasib baik ada pegawal peribadi kepada Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah ini berhampiran kawasan itu. Kalau tak, alamat berteraburanlah gigi si bekas banduan ini sebelum masuk waktu berbuka puasa pada hari tersebut dek penangan dua pemuda Melayu yang dah hilang sabar ini.

Nampaknya, sebelum ini tindakan Lim Guan Eng yang cuba “merasuah” warga emas dengan RM100 tak berhasil apabila Pak Ali bertindak menamparnya ketika di Parking lot bangunan KOMTAR.

Dan Father Joseph Lim Abdul Aziz ini juga tak berjaya juga didalam cubaannya kali ini untuk menarik sokongan penjawat awam dengan sogokan RM400 apabila hasilnya, dia dijerkah dan dimaki hamun oleh dua penjawat awam yang tak berpuas hati dengan tindakannya menindas bangsa melayu di P.Pinang.

Selepas ini, apa pulak agenda populis dan juga pembohongan yang bakal dibuat oleh musibat kiasu sorang ni.

Harap-harap, janganlah pulak akibat frust dimaki hamun oleh penduduk negeri P.Pinang, dia terjun dari tingkat 28 KOMTAR macam si TBH. Kalau nak terjun juga, buatlah nota pengakuan untuk memudahkan penyiasatan dibuat. Taklah perlu susah-susah nak tubuhkan Suruhanjaya DiRaja.

Advertisements

7 thoughts on “Sogokan RM400 tak laku. Lim Guan Eng dimaki hamun oleh dua penjawat awam.

  1. BTUL KE NI BRO?..WAHHH KLU MCM TU MMG PATUT PUN!. KLU SAPE2 TERJUMPA MAMAT RASIS TU TEMPELENG JEK KAW2!! KEHKEHKEH >|D

    Like

  2. Baru padan muka KM paling celaka nih. Jgn ingat orang penang akan biarkan dia macam tu saja!

    Like

  3. Inilah akibat dari kuat berbohong. Semakin hari semakin ramai yang tak suka kepada LGE.

    Like

  4. Bro Jeffry, hanya totok PAS dan PKR saja yang sanggup tersengih bila berdepan dengan Ketua Menteri lahabau ni. Yang lain semua dok tunggu nak maki dan silambam saja dia.

    Like

  5. dasyat LGE, baru setahun jagung jadi MB dah kena penampar dari Pak Ali, peniaga cina bakar badan protes dan sekarang ni, puak PAS pula yang nak terajang si haramjadah tersebut!

    Like

  6. Lebih baik kalau birukan mata hitamnya macam pernah berlaku pada peliwat yang maki Ketua Polis Negara.

    Like

  7. Kalau orang melayu Pulau Pinang ada maruah, jangan terima wang rasuah RM400 tu.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s