Anwar Arahkan DAP Roboh Gerai Melayu Di Pulau Pinang

Hari ni kawan mamu hantar sms,katanya kelmarin Anwar berada di Pulau Pinang menghadiri beberapa siri jelajah ke seluruh negeri dan menyertai beberapa majlis.

Anwar dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berucap ketika majlis penyerahan bantuan kepada fakir miskin dan ahli khariah masjid.

Dalam majlis tersebut semasa ucapannya Anwar dalam nada yang serius telah berkata tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang merobohkan gerai gerai orang melayu ada salah satu tindakan yang bagus dan menepati sasaran CAT ,kerana hampir kesemuanya adalah gerai haram dan tidak memberi hasil kepada kerajaan negeri.

Justeru orang melayu harus mematuhi undang undang kerajaan tempatan jika mahu berniaga.

Beberapa orang hadirin kelihatan terkedu dengan kenyataan Anwar,lain yang diharap lain yang mereka dapat. Begitulah nasib jika punyai pemimpin yang talam dua muka dan sering kali putar belit.Anwar lebih membela tindakan kerajaan DAP daripada membela nasib orang melayu.

Anwar dilihat bagaikan hero dikalangan orang melayu yang kuat menyokong pakatan rakyat,tetapi kini dia lebih banyak menjuarai nasib bukan melayu. Secara tidak langsung segala janji beliau semasa PRK Permatang Pauh hanyalah satu pembohongan yang besar.

Amat malang sekali buat orang melayu Pulau Pinang kerana pemimpin mereka bermain kayu tiga kerana begitu gilakan kuasa hingga nasib melayu diperjudikan.

sumber: Mamu Chop Belon

One thought on “Anwar Arahkan DAP Roboh Gerai Melayu Di Pulau Pinang

  1. umno robohkan kampong Berembang, kampong melayu dekat Taman Keramat, Selangor tak pulak kecoh..
    Carilah idea lain yang lebih ilmiah dan matang..
    Mesti ada sebab2 tertentu baik umno mau pun anwar merestukan pengrobohan gerai mau pun tempat penginapan…
    Negara kita mempunyai undang2, tak mungkin satu2 pihak merobohkan sesuatu dengan suka hati..
    Ini bukan zaman “semerah padi” macam Salleh Kamil membakar rumah penduduk kampong sesuka hati..
    Di harap blogger2 lebih profesional dan matang kalau nak memaparkan isu2 semasa…

    Like

Leave a comment