Bekas Banduan yang kuat BOHONG !!!

Inilah nasib yang dialami oleh peniaga-peniaga melayu di Pulau Pinang. Mereka terpaksa merempat di bumi sendiri dan hanya mampu melihat kerakusan kerajaan negeri pimpinan DAP berleluasa.

Lim Guan Eng pula semakin ligat memutarbelitkan kenyataan tentang isu peniaga-peniaga kecil melayu ini. Yang terbaru, Ketua Menteri bekas banduan ini menyatakan bahawa lebih banyak gerai peniaga bukan melayu dirobohkan sejak pemerintahannya berbanding gerai milik peniaga melayu.

“On another matter, Lim said since the start of the year, 70% and 82% of traders and hawkers whose stalls were either demolished or served with compounds, were non-Malays on the island and mainland respectively.He said this showed that there was no race factor involved when the respective local authorities conduct their operations.”

The Star

Mana bukti yang menyokong kebenaran kata-kata khalifah PAS ini? Siapa yang mahu percaya kata-kata seorang Ketua Menteri yang selalu BERBOHONG seperti Lim Guan Eng !!

Jika benar seperti apa yang dinyatakan oleh Lim Guan Eng ini, sila tunjukkan dimana gerai peniaga cina dirobohkan !! Jika benar ada banyak gerai peniaga bukan melayu yang dirobohkan, mengapa ia langsung tak diketahui oleh media dan juga masyarakat?

Apakah ini satu lagi pembohongan yang mahu dilakukan oleh bekas banduan dari Melaka ini bagi membodohkan masyarakat di Pulau Pinang? Apakah ini satu lagi siri pembohongan dari Lim Guan Eng bagi melengkapkan KPI bulanan indeks aktiviti pembohongannya?

DAP dan Lim Guan Eng mengamalkan pembahagian kek ekonomi negeri yang tak adil dan juga berat sebelah diantara kaum di P.Pinang walaupun jurang perbezaan kaum di Pulau Pinang tidaklah sejauh mana.

Lim GE bermuka-muka dan berbohong denganh berlakon dihadapan media supaya dia kelihatan bijak dan telus didalam menjalankan pentadbiran negeri. Tetapi yang sebenarnya dia umpama anai-anai yang menghancurkan institusi ekonomi negeri demi kepentingan sendiri.

Inilah wajah sebenar Lim GE dan kerajaan DAP Pulau Pinang. Pembohongan dan juga putarbelit telah menjadi amalan wajib didalam corak pemerintahannya. Jangan biarkan para chauvinist saki baki peninggalan ajaran parti komunis Malaya ini merebak ke negeri-negeri lain pula nanti di PRU 13.

Advertisements

5 thoughts on “Bekas Banduan yang kuat BOHONG !!!

  1. lim guan eng bangsat…celaka…israel…ma­mpuslaa engkau sikit hari lagi…senang2 roboh rsetoran2, rumah2 orang melayu…orang nak cari makan pun suka buat kacau..kilang2 haram, rumah2 haram orang cina tak roboh pulak…sedarlah orang melayu…pilihanraya akan dtg semua org melayu mesti tendang parti DAP…DAP parti israel babi lahanat….sial Lim Guan Eng…

    Like

  2. CM penang dr dulu penipu. Dulu kata nak lotkan tanah melayu utk pembangunan mereka. Bila dah siap, letak harga tinggi.., penduduk td tu pun tak mampu nak beli jd yg mampu beli pn si bukan melayu.

    Like

  3. semua orang tahu..restoran2 orang melayu sentiasa bersih walaupun didirikan ditepi jalan..restoran2 orang cina saja kotor,busuk..walaupun di shoplot2…tengok pakai mata bukan pakai lutut…bodoh punya Lim Guan Eng…kepada orang melayu jangan peduli lagi pasal perkauman…selama ini pun kita dah banyak bersabar…bersatulah orang melayu…berusaha lah supaya ketua menteri p.pinang diketuai oleh orang melayu…hidup melayu…

    Like

  4. Ya.. dalam satu penggal DAP roboh kg buah pala , block jalan kat macalister bagi babi berniaga dan dalam masa satu penggal DAP nak roboh kampung tanjung tokong , Ya kita akan buat dalam satu penggal sahaja kata LGE !

    Like

  5. Guan Eng kau tak payah cakap banyak2lah, cakap bawa masuk pelaburan 10bil masuk penang. PEMBOHONG!!!!!, kau tadbir penang sampai tak der duit. oiiii Guan Eng apasal kerajaan dulu dah halalkan pinjaman anak2 negeri sejak 12tahun tetiba sekarang kau boleh hantar surat mintak bayar balik..disini membuktikan pentadbiran kau hancur muflis… cakap kau pun tak serupa bikin macam Anwar.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s