Jawapan Buat Cabaran Lim GE terhadap UMNO !!!

Kampung Pokok Assam

Didalam isu penduduk kampung melayu yang diusir oleh pemaju sewaktu didalam pemerintahan DAP, tak perlulah Lim Guan Eng putarbelitkan fakta dengan mencabar UMNO untuk mendedahkan individu melayu yang dihalau oleh kerajaan negeri.

ADUN PULAU BETONG, YB Hj. Muhamad Farid Hj. Saad juga tak perlu disalahkan kerana sifat prihatin beliau yang mengambil berat tentang permasalahan penduduk-penduduk kampung di P.Pinang.

Sudah terbukti malah jelas sekali penduduk Kampung Jalan Pokok Asam, Kampung Tengah dan juga Kampung Binjai yang rata-ratanya dihuni 98% penduduk melayu diusir keluar dari perkampungan mereka oleh pemaju yang menjalankan projek perumahan dibawah pentadbiran Lim Guan Eng.

Tiada siapa pun yang berkata bahawa kerajaan negeri yang menghalau penduduk di kampung-kampung tersebut, tetapi yang dinyatakan ialah pengusiran ini DILAKUKAN SEMASA DIBAWAH PEMERINTAHAN DAP & LIM GUAN ENG !

Jadi, jika mahu mencari individu melayu yang diusir secara terang-terangan oleh kerajaan negeri, memanglah sukar kerana kelicikan DAP dan Lim Guan Eng. Tetapi kalau mahu mencari bangsa melayu yang diusir dari perkampungan mereka sendiri SEWAKTU PEMERINTAHAN DAP & LIM GUAN ENG, beratus malahan boleh mencecah ribuan individu yang dapat ditunjukkan !

Apabila isu pengusiran penduduk kampung melayu ini ditimbulkan ke pengetahuan umum, Lim Guan Eng dan DAP negeri melompat mengatakan ianya bukan salah mereka dan juga menunding jari kepada kerajaan terdahulu serta menyalahkan penduduk kampung itu sendiri.

Lim Guan Eng dan juga DAP perlu ingat, apa gunanya mereka diangkat menjadi kerajaan negeri dan diberikan kuasa mentadbir jika Lim Guan Eng dan DAP tak mampu membela semua nasib serta kebajikan rakyat yang bermastautin didalam negeri tersebut?

Memang dulu ada terjadi pengambil alihan tanah kampung sewaktu kerajaan BN memerintah negeri P.Pinang, namun mengapa ia tidak heboh seperti yang berlaku di zaman pentadbiran DAP dan Lim Guan Eng?

Bukan ianya tak heboh sebab tidak dimainkan oleh media massa ketika itu, tetapi ini semua kerana pada masa itu P.Pinang diperintah oleh kerajaan yang cekap dan mengambil berat tentang hal kebajikan rakyat.


Setiap pengambil alihan tanah kampung yang mahu digunakan untuk pembangunan negeri, DIPASTIKAN masyarakat kampung tersebut mendapat pampasan serta kadar ganti yang adil dan berpatutan.

Setiap tanah kampung yang terlibat didalam projek pembangunan kerajaan negeri sewaktu pemerintahan BN di P.Pinang, akan menerima pampasan berupa wang DAN juga satu tapak ganti ataupun sebuah rumah.

Ini berbeza di zaman kerajaan negeri DAP dan juga Lim Guan Eng yang pemaju pembangunan hanya memberi pampasan WANG SAHAJA tanpa memikirkan kemana para penduduk kampung akan berteduh selepas itu !

Lim Guan Eng sepatutnya tak boleh menyalahkan UMNO ataupun media massa kerana membangkitkan isu pengusiran penduduk kampung melayu di P.Pinang. Lim Guan Eng dan juga DAP patutnya berasa malu kerana tak mampu menjaga kepentingan serta kebajikan setiap penduduk negeri tanpa memilih “bulu”.

Lim Guan Eng dan DAP telah menunjukkan sikap angkuh dan langsung tiada perikemanusiaan apabila memilih untuk mencabar UMNO membuktikan kesilapan kerajaan negeri disaat Lim Guan Eng dan DAP lebih perlu mengutamakan bagaimana untuk menyelesaikan masalah rakyat khususnya penduduk kampung yang di usir oleh pemaju di P.Pinang !

Apakah semasa pemerintahan DAP dan Lim Guan Eng, pemaju pembangunan bebas untuk melakukan apa sahaja tanpa boleh dikawal oleh kerajaan negeri ?

Jika begitulah caranya polisi pentadbiran Lim Guan Eng, terbukti bahawa kerajaan negeri yang ditadbir DAP di P.Pinang sekarang ini bukanlah sebuah kerajaan yang baik,cekap dan juga boleh rakyat bergantung harapan !

Segala janji Lim Guan Eng dan DAP untuk mengutamakan kepentingan rakyat semasa PRU12 lalu ternyata BOHONG dan juga hanya JANJI KOSONG untuk meraih undi semata-mata !

Advertisements

11 thoughts on “Jawapan Buat Cabaran Lim GE terhadap UMNO !!!

  1. Dasar DAPig Lahanat!!!
    Nak cari salah orang pulak keje dia.
    Dah tak mampu nak jawab dan tak de sifat tanggungjawab lansung.
    Inilah masalahnya bila memebri kuasa kepada yang bukan Hak.

    Like

  2. “Hisshh… tak baik semut hitam berkata demikian. LGE telah diangkat menjadi Khalifah yg berpegangkan amal makruf nahi mungkar. Jadi, tak salah halau orang melayu dari penang sebab itu adalah amal makruf. Jadi, DAP berjuang mengikut Islam.”

    dan kalau anda bersetuju dgn kenyataan di atas, maka anda pun LAHANAT gak!

    Like

  3. DAP mengamalkan double standart..sebab tu aku benci DAPIG..

    Like

  4. pegi jahanam ngan kafir…..DAP PEGI JAHANAM.Di mana suara2 yang memperjuangkan org melayu,x kira la janji islam..di mana di mana.walaupun kita dah merdeka jgn kita lupa atau buat2 lupa atau buta2 x nampak

    Like

  5. “LGE dgn bapak” dia manusia paling racist kat mesia ni… dorang ni sama species dgn kapal sink…dorang jer yg betol….yg paling heran macam mana ada segelintir melayu yg leh sokong mangkok2 ni…

    Like

  6. “Kalipah cina” ni pandai bermuka2,nampak je baik tapi….sape leka ditemberangnye habis-habisan..

    Tuah

    Like

  7. Hak mereka tak luak walau seinci dan bertambah ada laa, hak kita je yang semakin hari semakin luak…..sudah2lah tu Pemimpin Melayu dan orang Melayu. Berpada2lah berpolitik…

    Like

  8. Nama “middle Malaysia” tu pun dah jelas menunjukkannya. pun ramai tak paham paham lagi entah lah kenapa.

    Like

  9. Mintak sgt org melayu Penang bersatu menentang kezaliman khalifah LGE ni..jgnla berpecah-belah lg…

    Like

  10. I would like to exchange links with your site mediapermatangpauh.blogspot.com
    Is this possible?

    Like

  11. Anon 14:50.

    Sure. Give me your site links and i will add to my blog list.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s