Edisi Terkejut !!! PAS tak puas hati dengan cadangan Tony Pua ?

Berikutan cadangan dari Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua yang amat rasis untuk menghapuskan diskaun kepada Bumiputera dalam pemilikan tanah di Selangor, PAS Selangor telah menyuarakan rasa tidak puas hati mereka dengan cadangan tersebut.

Melalui Ketua Penerangan mereka Roslan Shahir, PAS Selangor menyifatkan kenyataan Tony Pua amat gelojoh dan tak sepatutnya dibuat. Tony Pua sepatutnya tidak membuat kenyataan yang mampu menjejaskan kepentingan Bumiputera dan juga mana-mana kaum sekalipun didalam negeri Selangor.

Namun, teguran PAS ini dilihat tidak ikhlas dan hanya sekadar melepaskan batuk ditangga sahaja. Jika PAS benar-benar serius mengambil berat tentang hak Bumiputera, mengapa pemimpin-pemimpin tertinggi PAS yang lain khususnya di Selangor langsung tak bersuara?

Agaknya mereka tak berani dan gentar untuk berhadapan dengan Ronnie Liu dan juga kepala-kepala kongsi DAP lainnya di Selangor. Sebab itulah Roslan Shahir yang baru setahun jagung ini dihantar bagi mengaburi mata masyarakat melayu Selangor didalam hal diskaun pemilikan tanah Bumiputera ini.

Lagipun, layakkah PAS yang hanya menjadi parti paling kecil dalam Pakatan Rakyat untuk menegur DAP yang sememangnya menjadi “taiko” didalam gerombolan gabungan tersebut? Anwar Ibrahim sendiri pun menikus didepan DAP, apatah lagi nak diharapkan dengan PAS.

Suara PAS yang menentang cadangan Tony Pua ini pasti dianggap hanya seperti “dengungan lalat taik” yang mengganggu di tepi telinga sahaja bagi pemimpin-pemimpin DAP. Selain dari menyuarakan rasa tak puas hati, apa lagi yang PAS mampu lakukan bagi menjaga maruah dan hak Bumiputera dalam Pakatan? Jawapannya kosong !!

DAP dan Tony Pua pasti tahu bahawa PAS tak layak mencampuri urusan berkaitan Melayu dan Bumiputera kerana PAS telah lama mengisytiharkan bahawa mereka hanya parti Islam, bukannya parti melayu.

Malah Nik Aziz juga mengatakan sesiapa yang melebihkan dan berjuang tentang hak melayu dan Bumiputera adalah Assobiyyah !

Inilah sebab utama pemimpin-pemimpin tertinggi PAS membisu dan pura-pura tak nampak dengan semua isu penindasan terhadap bangsa melayu di Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan juga Kelantan.

Semua pemimpin-pemimpin melayu didalam PAS takut di cop Assobiyyah apabila mereka bersuara tentang kemelut yang dihadapi oleh bangsa melayu sekarang.

Dan begitulah seterusnya pendirian mereka selagi mereka kekal bersekongkol bersama parti yang terkenal rasis dan bermuka-muka seperti DAP !

PAS mungkin hanya mampu “menyalak”, tetapi sekali DAP sergah…, yang tinggal pada PAS cuma hanya kantung telor yang terbuai-buai dipukul angin sahaja.

Advertisements

12 thoughts on “Edisi Terkejut !!! PAS tak puas hati dengan cadangan Tony Pua ?

  1. kcian org melayu di negeri2 pmbangkang..kena tipu bulat2 dgn cina laknat sama melayu haprak…puak2 nie mmg kena terajang kluar dari melesia jaa…

    Like

  2. Dulu aku mmg anti kerajaan,tp biler tgk bnda ni belaku,lebih rela aku undi umngok dr pakatan haram nih….cina cina dap sial dah naik tocang nak amik nak control negara secara halus….kiter yg melayu jerk beria ria nak baik ngn depa…berbulu jerk tgk cina mampus dap nih…..

    Atas pagar

    Like

  3. Padang muka org selangor dang penang….aku rasa doh dulu masa PAS pegang ganung…

    Mat Ober

    Like

  4. HARU- BIRU SELANGOR D BWH PKR+DAP+PAS….KALO DPT NEGARA…. DOK MEREMPAT LA ORG MELAYU DI BUMI SENDIRI….SEDARLAH KAMU KAMU KAMU YANG MEMANGKAH MEREKA MEREKA INI PADA PRU LEPAS…..APA YANG INGIN KITA WARISKAN KEPADA ANAK CUCU NANTI???????

    Like

  5. Adoyaiiii..senak dah aku bca suma ttg dorg ni..tp ape pun x ubah..aku ni kalu ada kuasa,mmg dh aku halau je dorg ni..sial..dh xlarat dh nk sound..

    pd kwn2 lain,truskn..kita pakat undi BN PRU13..aku keje gomen kat Perak ni…,nsib la dislamatkan oleh Sultan amek BN mntadbir..

    tp mmg nmpak sgt mereka nk amek tanah kat Perak tu..mcm nk terajang je puak2 PR ni bila dorg dtg pej..keje dh xjd ibadah dah sbb keje aku melibtkn kesenangan mereka,aku mncarut dlm ati je la..

    ada pulak PKR dtg jmpa aku mnta tanah kubur cina nk perlebar smpai kacau tanah di kg melayu..bila xlulus,puak2 ni g pej DAP utk nk bg lulus jugak.itu nizar kasi hangguk juga kepala babi dia tu ikut ckp bapak babi.

    Like

  6. Apa lagi lepas ni? Setelah mereka puak2 PR ni sampai boleh sentuh hak org melayu dalam perlembagaan negara, skrg hak org melayu yg dapat diskuan 5% beli rumah pun mereka nak hapuskan.. So org2 melayu, khususnya di selangor.. PRU 13 ni..tukar aje kerajaan PAKATAN HARAM ni..

    Like

  7. HEBAT TONY CHUA,..HEBAT… BIAR MAMPOS MELAYU SELANGOR PULAK SELEPAS MELAYU PENANG…..KIHKIHKIH

    Like

  8. Inilah yg patut umNGOK contohi…,kesamarataan!
    kearah negara republik,MALAYSIA UNTUK RAKYAT MALAYSIA!
    tanpa ada keistimewaan pd kaum peribumi.
    DAP,PKR,PAS….. MANTOPPP !!!!

    KIHKIHKIHKIH

    Like

  9. Aik, kenapa hamPAS nak marah pula. Memang itu yang ahli2 DAPig mahukan sejak dari penubuhannya lagi. Kini cita2 mereka dah hampir berjaya bila ada Melayu2 yang tak sedar diri menyokong dan sanggup menjadi bahan tunggangan dengan mencerca Melayu yang tidak sebulu dengan hamPAS.

    Kali ini mereka minta, mungkin ada tentangan dari puak hamPAS dan isu ini jadi senyap seketika. Tapi jangan terkejut, jika mereka akan tetap mencadangkan perkara itu lagi di masa hadapan sehingga Melayu2 tak sedar diri tu menjadi lembut dan menerima cadangan hanya semata2 mahukan undi dan kuasa.

    Ketika itu, kuasa yang ada pada Melayu2 tak sedar diri tu dah tak berguna. Kaum lain hanya gelak dan permainkan saja kaum Melayu di Malaysia ini. Masa tu jangan sebut pasal hak Melayu pun, semuanya akan dikatakan rasis. Masih tak sedar diri lagi?????

    Like

  10. Pasti Melayu dalam pembangkang tersengeh-sengeh melihat tindakan rakan cina begitu berani bercakap.Benda kepentingan Melayu anak cucu kita nak diam aje, sesama Melayu garang bukan main.

    Like

  11. Tak Diskaun pun orang melayu tak mampu nak beli.Buat rumah beratus ribu sebuah.Ini menteri yang Bodoh paing.Dia tak tahu ini perancangan halus puak cina memecah belah kawasan undi melayu.Yang tahu muhibah.Bila nak mengundi baru berduyun-duyun nak beri.Buat pa lagi dah hancur di tambah dengan otak melayu yang lembab macam po k Nik.

    Like

  12. baru tau ka, melayu kan senang di pijak ma… aduyai rakan islam melayu ku… bila puak2 dapig ni berkuasa mcm nilah wei.. dah tau puak2 ni macam komunis siapa suruh sokong.. korang perasan tak y masa perang dunia ke 2 jepun mmg gasak2 habis2 puak2 komunis ni… ada sebb.. so pikirkan lah masa hadapan anak cucu korang…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s