Edisi Terjah !!! Nik Aziz samakan Anwar dengan Rasulullah ???

KOTA BHARU, 28 Julai: Nik Aziz Nik Mat menyifatkan Anwar Ibrahim seorang yang tegas mempertahankan prinsip perjuangan.

Katanya, ketegasan itu sama seperti pernah ditunjukkan Nabi Muhammad saw semasa berhadapan dengan pelbagai fitnah pembesar Quraisy.

“Kerana ketegasan mempertahankan kebenaran perjuanganlah maka Nabi saw sanggup meninggalkan Kota Mekah menuju ke Madinah. Baginda tidak pernah bertolak ansur dengan pelbagai tawaran pembesar Quraisy.

“Anwar seorang yang mendokong prinsip ketegasan di atas kebenaran yang diperjuangkan selama ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

HarakahDaily

Kenyataan terbaru Nik Aziz ini bermaksud bahawa Anwar Ibrahim mempunyai ciri-ciri yang sama dengan baginda Nabi saw. Kenyataan Nik Aziz ini juga bermaksud bahawa Anwar ini manusia hebat dan harus disanjung kerana menyamai Rasulullah didalam hal ketegasan diri.

Kenyataan Nik Aziz tentang Anwar ini telah membuktikan bahawa Nik Aziz memang merupakan seorang munafik politik yang hanya bercakap demi kepentingan serta hawa nafsunya sahaja.

Tindakan Nik Aziz menyamakan Anwar dengan Rasulullah ini juga telah menunjukkan betapa rosaknya akidah pemikirannya didalam mencari kemenangan. Ketaksuban Nik Aziz terhadap hal berpolitik membuatkan dia tak mampu lagi untuk membezakan antara yang benar dan juga yang salah.

Apakah individu sehina dan sejijik Anwar Ibrahim layak diangkat tarafnya menyamai ciri-ciri yang ada pada baginda Rasul? Anwar menjadikan BOHONG sebagai amalan politiknya, Anwar juga menjadikan PUTAR BELIT sebagai ibadah hariannya dan Anwar juga menjadikan ucapan janji palsu sebagai rutin hariannya.

Memang Nik Aziz sudah hilang akal dan juga tak waras jika sanggup mengatakan bahawa Anwar menunjukkan ciri-ciri menyamai Rasulullah saw. Nik Aziz sudah tidak lagi relevan jika Anwar yang penuh dengan noda dan dosa itu sanggup diangkat ke taraf menyamai Nabi hanya demi sebuah perjuangan politik kotor.

Malang bagi semua pengikut PAS kerana masih mengekalkan seorang tua nyanyuk dan tak waras berfikir seperti ini sebagai Mursyidul Am mereka.

Rugilah pengikut totok PAS kerana masih sanggup ber wala’ kan seorang tua yang sanggup merendahkan taraf Rasulullah untuk disamakan dengan seorang individu yang dikaitkan dengan kes liwat seperti Anwar Ibrahim !

Dan amat memalukan sekali bagi pengikut PAS kerana mereka masih dipimpin oleh seorang yang semakin hilang akidah pemikirannya akibat dari desakan nafsu untuk berpolitik sehingga tak mampu untuk membezakan yang mana halal dan juga yang mana ditegah oleh agama.

Kali ini bukan hanya Nik Aziz perlu bertaubat…, tetapi seluruh pengikut serta penyokong PAS yang menganggap diri mereka masih berimamkan Muhammad Rasulullah SAW itu harus bertaubat !!!

Advertisements

14 thoughts on “Edisi Terjah !!! Nik Aziz samakan Anwar dengan Rasulullah ???

  1. Salam.

    Pada nikajis,jadi pelapik kaki pun takpe,janji di bleh pegang trus jawatan MB klantan sampai mati.

    Aku pun plek ngan orang2 HamPas ni,orang tua dah nyanyok yg merapu pun depa bleh trus skong jadi ketua,awat Hampas dah ketandusan kepimpinan ke?

    Taksub sungguh orang2 HamPas ni sampai takleh lagi berfikir secara rasional.

    Like

  2. Nabi terlalu mulia untuk di samakan dengan manusia yg lain.
    Jangan kita mencampakan diri kita kedalam api neraka.sesungguhnya siksaan api neraka amatlah pedih.

    Like

  3. kita dok mmbebel kt tok guru terompah tu… tapi org kampung dia tetap gak sokong dia… dh tmakan dn taksud dgn fatwa yg tok guru terompah ni buat sndiri…

    zul

    Like

  4. Siapa x kenal kepala penghasut..org len dh pencen..dia bila lg nk pencen ni..kerna dia lingkup lh negara kt..poyo bin samdol daaa…

    Like

  5. apa nak buat dah mmg puak2 pas ni mmg taksub.. tak taulah nak ubh macamna lagi thah.. kekadang yang betul2 haram dia kata halal.. nak kata kepala lutut kepala dogol ai semualah.. tetapi harap kita LAWAN PUAK2 PAKATAN HAMPAS CAP BARUA INI SUPAYA PRU 13 NANTI RAKYAT SEMUA TAU APA AGENDA MEREKA.. CAKAP JER LEBEH…

    Like

  6. Saya ibaratkan Nik Aziz ni dah balik kepada keadaan belum AKIL BALIGH. Macam budak baru umur 4 ke 5 tahun. Allah pun dah tak kira dosa dia. Sekarang terpulang pada Malaikat Maut jer nak laksanakan tugas. Nik Aziz pun tahu perkara ni.

    Like

  7. Kalau kita nak ulas pasal perangai setan si n.ajis ni maka kita pun akan jadi bangang…

    Like

  8. NIK AZIZ PATUTNYA DAH BESARA….KALAU TAK ENTAH APE2 JE DIA CAKAP.BUAT RAKYAT PENING KEPALA….
    TAPI ORG KELANTAN IKUT JE..SEBB RAMAI YG TAK GI SEKOLAH DARI YANG PEGI

    Like

  9. Sape menentang ulamak sama cam menentang nabi la….Ksian aku tgk korang ni dah la ngaji xpandai..kutuk ulamak plak…masuk neraka la jawbnya nanti puak2 umNGOK…
    patut la msia asyik kene bala jerr…

    Like

  10. Nik aziz adalah ulamak durjana dan ulamak celaka di akhir zaman…ulamak inilah yg mendajjalkan Islam dan memfitnah Allah srta rasul.

    Like

  11. nik ajis mengakhiri hidupnya dalam kerugian. bukan saja beliau gagal dalam menyelami siapa anwar, beliau juga memegang jawatan sampai mati dan yang paling durjana,iala beliau memecahbelahkan umat islam.amalannya buktikan bahawa beliau gagal menyelami siapakah anwar?maka terserlahlah topeng agama yang ada pada nik ajis.

    Like

  12. Zackdanial. Kutuk, carut pada ulama tak boleh. Itu betul. Kutuk mufti tak dosa ker? Contoh hujah wal harammu wal halalku.

    Like

  13. KALAU DAH GILA NAK BUAT MACAM MANA SEPATUT NYA NIK AZIZ KENA JUMPA PAKAR SAKIT JIWA AKU HARAP HARAP CEPAT LAH BAWA JUMPA PAKAR SAKIT JIWA TENGOK MAKIN HARI MAKIN MENJADI JADI GILA NYA.

    Like

  14. jangan dipercayai dakwaan Nik Aji Anwar sama seperti Nabi, itu bukan Nik Aji yang cakap tapi syaitan yang menguasai dalam dirinya sebab Nik Aji dah dikuasai oleh syaitan. itulah akibatnya kalau berkawan dengan syaitan. Banyak yang akan diperkatakannya membawa kesesatan kepada manusia yang cetek ilmu agama. Nik Aji yang sebenar telah hilang dalam dirinya. Hanya syaitan yang bertopengkan ulama yang akan menyesatkan dan memecah belahkan umat Islam. Nabi terlalu suci untuk disamakan dengan Anuar. Hati Nabi telah dibersihkan dengan air zam-zam dan dekat dengan Allah. Adakah hati Anuar telah dibersihkan sama seperti hati nabi sedangkan hidupnya penuh dengan kotroversi yang diciptanya sendiri. Bercakap berputar belit dan selalu berbohong adakah ini pembuatan nabi. Jangan terperdaya ulama yang palsu mungkin itu syaitan ada pada dirinya.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s