Edisi Bongkar !!! Gerai2 melayu di Queens Bay bakal pupus selepas raya.

Gerai peniaga kecil melayu ini dirobohkan tanpa simpati.

Khabar yang baru kami terima mengatakan bahawa kebanyakan gerai melayu di sekitar bulatan Queens Bay akan dirobohkan sepenuhnya selepas hari raya Aidilfitri ini oleh kerajaan negeri Ketua Pembohong Lim Guan Eng.

Gerai-gerai peniaga melayu disekitar bulatan Queens Bay ini sudah wujud sekian lama semasa kerajaan Barisan Nasional memerintah P.Pinang lagi. Namun dibawah pentadbiran baru kerajaan zionis DAP, tiada lagi gerai-gerai melayu dibenarkan berniaga di kawasan tersebut.

Alasan pihak kerajaan zionis DAP ini amat mudah, kononnya 3 persatuan telah membuat aduan tentang gerai-gerai di kawasan tersebut. Dan kata mereka lagi, sudah 2 tahun notis dikeluarkan kepada semua pemilik gerai disitu (sejak awal pemerintahan DAP).

Proses perobohan DoReMi Cafe

Persoalannya disini, mengapa hanya gerai peniaga melayu yang menjadi sasaran gerombolan Lim Guan Eng dan kroni-kroninya di P.Pinang? Mengapa gerai-gerai melayu yang menjual burger, Char Koay Teaw, nasi campur, air minuman dan sebagainya menjadi sasaran untuk dirobohkan?

Gerai-gerai ini bukannya besar manapun. Dan kebanyakannya tak langsung mengganggu lalulintas dan juga ketenteraman awam. Jadi mengapa ia disasarkan sebagai fokus utama kerajaan DAP negeri?

Jika peniaga-peniaga melayu yang tidak mempunyai lesen berniaga menjadi satu masalah besar kepada Lim Guan Eng dan kroni-kroninya, susah sangatkah untuk meminta pihak Majlis Perbandaran mengeluarkan lesen kepada mereka?

Selepas lesen diberikan, letakkanlah syarat dan peraturan berniaga berapa banyak sekalipun. Dan kalau kerajaan DAP laparkan sangat duit peniaga-peniaga kecil ini, bolehlah tetapkan bayaran yuran bulanan kepada mereka dengan kadar yang munasabah.

Gerai di sekitar Permatang Pauh juga tak dikecualikan

Mengapa pula merobohkan gerai dijadikan keutamaan sedangkan ada jalan penyelesaian lain yang boleh diambil oleh kerajaan negeri? Apakah kerajaan negeri sengaja mahu menghalau para peniaga kecil ini disebabkan tapak gerai mereka yang bernilai tinggi untuk memenuhkan kantung poket KM dan kroni?

Inilah bukti lagi bahawa kerajaan negeri DAP pimpinan Lim Guan Eng langsung tak mempunyai budi bicara apabila berhadapan dengan para peniaga kecil melayu. Sikap pembuli mereka jelas terserlah dan mereka langsung tak peduli tentang erti kemanusiaan.

CAT ataupun slogan Cekap, Adil dan Telus mereka telah lama dibakul sampahkan. Yang tinggal kini hanya slogan 3P iaitu PELINGKUP, PEMBOHONG dan PENINDAS !

Kepada semua peniaga-peniaga kecil di P.Pinang, Pakatan Rakyat takkan mampu membawa kebaikan dalam hidup anda semua. Mereka terbukti hanya membawa lebih banyak kecelakaan kepada seluruh keluarga anda !!!

Advertisements

9 thoughts on “Edisi Bongkar !!! Gerai2 melayu di Queens Bay bakal pupus selepas raya.

  1. KM penang baru dapat pingat “darjah pandai bohong ” yang membawa gelaran Biawak … Biawak Lim Guan Eng … lepas ni tolong guna gelaran BLGE untuk CM Penang.. KEHKEHKEH

    Like

  2. TAHNIAH MELAYU2 PENANG YG BAGI UNDI UTK MEMENANGKN DAP PADA PRU LEPAS. JASA ANDA AMAT KAMI HARGAI DAN KENANG HINGG AHIR HAYAT !

    PENIAGA BURGER

    Like

  3. Fikir-fikirkan la wahai bangsaku…… bermula dr penang sekarang ke selangor…. lepas ni ke seluruh negara.

    Like

  4. Mana ada penghapusan ethnik lak ni.. Pmimpin2 DAP baik2 blake.. Boleh mewarisi pimpinan khalifah.. Jika td bgtu tak kan manala pmimpin2 PAS syg amat kt mereka tu..

    Like

  5. Bila Melayu Bodo PAS & PKR beri mandat kpd Cina komunis kerana dendam, kecewa inilah kesannya…. Nasib bangsa sendiri dijual… Bangsat betul melayu jenis ni…

    Like

  6. Semua ini adalah akibat kealpaan org melayu sendiri.

    Tengok lah siapa org2 melayu yg sokong pembangkang. Selain puak juak PAS yg lainnya adalah anak cucu orang UMNO yg selama ini tak pernah ambil peduli fahaman politik anak cucu mereka. …

    Mereka semua rasa selesa dengan kemenangan yg selau memihak kepada mereka.

    UMNO kini mempunyai lebih 3 juta ahli. Jika semua ahli UMNO ini memastikan anak cucu mereka terus memberikan sokongan tak berbelah bagi kepada UMNO, jangan harap PR nak mimpi tawan putrajaya.

    Lihat lah apa yang dibuat oleh suku sakat ahli PAS. Jarang sekali anak cucu mereka yg beri sokongan kepada UMNO. susah nak jumpa macam susahnya nak cari orang beristeri 4. Tapi anak cucu ahli UMNO yg sokong pembangkan begitu senang di cari.

    Lihat lah jiran anda yg sokong PR. Cuba tanya, dulu mak bapa mereka sokong/ahli parti mana?

    Like

  7. Inilah yg org melayu kena sensitif..setelah gerai2 melayu dirobohkan, kamgpung2 melayu jadi mangsa pencerobohan..yg terbaru pegawai sdo melayu difitnah n 'dipecat'…padan muka melayu yg tak sedar diri..!!

    Cikgu Tadika

    Like

  8. Salam Bro UMPP,

    Inilah sebahagian dari teknik pengusiran orang melayu dari pulau pinang. ekonomi disekat, tempat tinggal dirobohkan, … saling tak tumpah spt di palestin..

    Like

  9. apa la yg semua dok bising2 ni…sendiri yg buat pilihan kann…baik buruk kena la terima..yg mengundi dan pilih kerajaan sekarang orang2 melayu sendiri..masa umno berkuasa dulu walau km nya cina tapi tali lehernya di pegang umno..
    tak berani la cina kominis nak buat sesuka hati.
    tapi la ni yg jadi km kominis,ada melayu pun jenis melayu liberal,ulama2 dalam pas harap janggut ngan serban jer.
    terima je lah.jangan bising2..
    kalo tak suka juga..pindah je ke kedah atau mana2 negeri dalam malaysia ni.
    serah je p.pinang kat cina kominis tu.
    orang tua2 dulu pernah berkata..menang sorak kampong tergadai..kan betul tu..jangan salahkan sesapa..tapi dah dasar melayu..apa2 yg berlaku salahkan orang lain.
    nak kata perangai melayu ni memang sial..kasar bunyi nya..tapi itulah hakikat sebenar..
    jangan marah kat cina bila baca ulasan ni..kerana aku yg menulis ni pun melayu juga..
    menangis airmata darah sekali pun tak guna.inilah akibat marahkan nyamok kelambu dibakar..
    banyak pesanan dan kiasan orang2 tua perlu kita hayati.
    tapi sayang…melayu memang mudah lupa dan tak sedar diuntung.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s