Usul Pelan Damai Tantawi disanggah Nik Aziz. – apalah nak jadi kat orang tua ni…

TANAH MERAH 22 Julai – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak sama sekali hasrat Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hasaan supaya UMNO dan parti itu segera menamatkan persengketaan melalui satu pelan damai demi perpaduan umat Islam di negara ini.

Malah Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menegaskan, kedua-dua parti itu tidak akan berunding atau bekerjasama kerana perbezaan dasar yang ketara dan ia telah diputuskan pada muktamar Pas dua tahun lalu.

Beliau turut menyifatkan ia hanya kenyataan peribadi Nasrudin dan bukannya keputusan rasmi yang dibuat oleh kepimpinan parti.

“Itu dia (Nasrudin) punya pandangan, tidak boleh UMNO dan Pas (bersatu) kerana lain dasar masing-masing, macam saya sebut kelmarin pasukan bola walaupun patah betis, tercabut lutut, pasukan A tak pernah berunding dengan pasukan B, lawan-lawanlah itu dia punya pasal.

“Tidak mungkin (Pas dan UMNO bersatu) ini keputusan parti bukan keputusan saya… (Pas) tidak akan berunding atau kerjasama dan negeri kita negeri federal tak ada sebab kita perintah negeri, Pusat buat masalah pada kita,” katanya.

Agenda perpaduan dan juga penyatuan ummah seperti mana yang dimahukan oleh ajaran Islam, ditolak mentah-mentah oleh ahli politik tua dari Kelantan ini kerana keangkuhan melampaunya.

Apakah orang tua nyanyuk yang penuh dengan dendam sebegini layak digelar ulamak? Sepatutnya dia hanya layak dipanggil pengkhianat agama kerana sifat busuk hati dan dengkinya pada kerjasama diantara umat Islam.

Walhal, kafir harbi DAP yang mendabik dada sebagai anti negara Islam, sanggup dipeluk dan dicium semahu-mahunya oleh Nik Aziz semata-mata kerana dendam yang tak sudah mahu menghancurkan individu sebangsa dan seagama dengannya.

Nik Aziz telah menggunakan sedikit kepandaian ilmu agama yang dianugerahkan Allah kepadanya untuk menyesatkan pemikiran para pengikutnya supaya berperang dan bermusuhan diantara satu sama lain.

Ini dilakukan oleh Nik Aziz atas sebab kepentingan untuk mendapatkan kuasa, nama dan juga kedudukan didalam parti politik sesatnya. Semua ini dilakukan Nik Aziz secara sedar dan tanpa dipaksa oleh sesiapa. Bagi dia, tuntutan hawa nafsunya lebih penting daripada nasib seluruh umat melayu dan Islam didalam negara Malaysia.

Nik Aziz sebenarnya ialah seorang yang jumud dan langsung tak pernah memperdulikan apa yang dimahukan oleh ajaran Islam. Dia hanya memikirkan untuk dirinya sendiri dan juga bagaimana mahu memuaskan kehendak hatinya sahaja.

Sebab itulah segala usaha memartabatkan bangsa melayu mahupun memperjuangkan nasib umat Islam negara ini yang semakin ditindas oleh kafir, langsung tak diambil tahunya.

Orang tua ini lebih memikirkan bagaimana untuk mengekalkan kuasa sebagai Menteri Besar di Kelantan dan dia juga terlalu sibuk berlakon bagus bagi mengekalkan kerusi Mursyidul Amnya didalam PAS.

Inilah ahli agama yang menjual pengetahuannya semata-mata kerana kepentingan dunia. Sesuai dengan hadis dibawah untuk kita renung-renungkan….,

DAri Abu Hurairah r.a, meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Di akhir zaman nanti akan muncul org2 yg berselindung atas nama agama untuk memburu dunia. Mereka akan memakai pakaian dari kulit lembut kambing(supaya org menyangka bahawa mereka itu tidak gemar akan dunia). Lidah2 mereka lebih manis dari gula. Akan tetapi hati2 mereka adalah hati serigala.

Allah SWT berfirman perihal mereka:

Adakah kerana kesempatan yg telah aku berikan makanya mereka terpedaya? Adakah kerana mereka tidak takutkanKu, lantaran itu mereka berani melawanKu? Aku bersumpah dengan namaku bahawa aku akan bangkitkan suatu fitnah dikalangan mereka sehingga membuatkan para cerdik pandai mereka pun terpegun kehairanan (dan susah hati).Yakni Aku akan tentukan di kalangan mereka beberapa org yg akan menyusahkan mereka dengan berbagai cara. (HR Tirmizi)

Advertisements

9 thoughts on “Usul Pelan Damai Tantawi disanggah Nik Aziz. – apalah nak jadi kat orang tua ni…

  1. INILAH ULAMAK YANG TERLALU TAKSUB DENGAN SERBANYA SEHINGGA MENJADI MURTAD.TAKBUR DAN ANGKUH,PENDENDAM DAN PEMBENCI PADA ORANG ISLAM SENDIRI.ILMU HANYA SEBESAR ANAK KUMAN TAPI PERASAAN SETINGGI GUNUNG.

    MACAM INILAH KALAU SESEORANG ITU SEPANJANG HIDUPNYA DISANJUNG DAN DIPUJI,AKHIRNYA DIA AKAN MENJADI RIAK,DAN AKHIRNYA JADILAH IA PENGHUNI NERAKA.AMIN.

    Like

  2. parti pas parti sesat.tolak islam semata mata untuk kepentingan dunia!

    Like

  3. PAS ni kebangangan diorg sampai ke tahap sanggup nak diperkudakan oleh DAP… abis hadith dan nas nas diorg putar belit nak menghalalkan kerjasama diorg dgn DAP…. demi utk kuasa….

    Like

  4. Nicky tolak kerjasama ngan Umno sebab dasar Umno tak sama dgn dasar Pas katanya.. kalu dah sama dasar..apa yg nak bincang kan kerjasama lagi…bengong punya nicky..lagi satu, dap ngan pkr yg x sama dasar ngan pas tu.. bole lak kerjasama..

    Pas mmg bodo….

    Like

  5. ishhh….ketegaq sungguh org ni tuu…itulah akibatnya bila dah syaitan menguasai diri. ditutup segala pintu hati.

    Like

  6. entahlah apa dah jadi dengan Nik aziz ni , nak kata nyanyuk ada kemungkinan juga …apa istilah yg sesuai untuk dia ?

    sedangkan pendapat ketua dewan Ulama PAS sendiri dia tolak , ketua dewan ulama ! apatah lagi manusia lain ..tapi cukup hairan kenapa Nik aziz sujud pada kehendak Anwar aljuburi ?

    Nik Aziz dah tak relevan dgn politik masa kini , ..nik aziz umpama beras lama , dimakan tak sedap , jual tak laku , layak buat tapai je !!

    Nik aziz dah tak sesuai dengan kehendak politik semasa , buat apa kita naj terhegeh2 pada dia ? tak perlu runding dengan Nicky aziz yg ternyata korup dalm segalanya , ..

    ataukah ini petanda kesudahan yg buruk – su'ul khatimah – pada hidup Nik aziz ?

    Like

  7. SUKARNYA BERSATU ATAS NAMA PERSAUDARAAN ISLAM….

    Like

  8. Nik aziz ternyata kebingungan , dalam ketololan dan kebangangan yg nyata ..

    dia kata dasar PAS tak sesuai pada UMNO , tapi sesuai pula dengan DAP !
    kafirkan UMNo tapi berpeluk cium dengan DAP !!

    sebenarnya PAS takut , sekiranya berkompromi dengan UMNO maka imej PAS akan tenggelam dalam kehebatan UMNO ,kerana memang PAS tidak punya apa yg boleh dibanggakan ,

    sebab itu PAS lebih suka pada DAP sekurang2nya ada nama PAS sebagai parti Islam kononnya , inilah penyakit waham dan takut pada bayang2 sendiri yg berakar ddalam PAS ..

    PAS sudah hancur , PAS tiada apa2 yg bernilai ..PAS semakin menuju perpecahan , itu realitinya ,
    cuma PAS berlagak seolah tiada apa yg berlaku , ini lakonan PAS semata2 untuk menutup malu ..

    Like

  9. SLM BRO..WALLY SLIPOR MMG PAKAR KLUARKAN PRODUK BINGAI MCM DIA GAK. 1ACUAN 1SLIPOR KEHKEHKEH

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s