PAS ketakutan akibat isu perpaduan.

Orang yang didalam ketakutan selalunya tak akan mampu berfikir dengan menggunakan akal waras. Itulah perumpamaan yang paling sesuai untuk menggambarkan keadaan dua Naib Presiden PAS iaitu Mahfuz dan juga Salahuddin Ayub apabila mereka menuduh Mufti Perak berbohong didalam isu penyatuan Islam UMNO dan PAS.

Mahfuz yang seperti mana ramai sudah sedia maklum, amat terkenal dengan kenyataan-kenyataan bodoh alangnya. Manakala Salahuddin Ayub pula seringkali dilihat salah membuat kenyataan didalam sesuatu hal mengenai percaturan politik PAS. Sebagai contoh, lihat tindakan Salahuddin di PRK Bagan Pinang tentang “pedang samurai” yang mengakibatkan PAS kalah teruk disitu.

Kali ini, dua “kaldai” PAS ini mengambil langkah drastik bergabung tenaga untuk menentang suara perpaduan melayu yang semakin menghimpit PAS. Amat malang sekali bagi PAS kerana mengharapkan gabungan dua kaldai ini bagi menjawab isu besar seperti perpaduan manusia. “Kaldai” mana tahu tentang hal perpaduan, makan dan tidur.., tahulah dia.

Nampaknya, isu perpaduan diantara UMNO dan PAS ini telah berjaya menghangatkan punggung semua pemimpin-pemimpin PAS. Mereka kini seolah-olah berada didalam ketakutan yang amat sangat apabila mendengar perkataan perpaduan yang keluar dari mulut pemimpin UMNO dan juga para Mufti negeri.

Sikap pemimpin-pemimpin PAS yang takutkan ayat perpaduan ini tak ubah seperti Syaitan laknatullah yang menggigil apabila mendengar laungan azan mengajak umat Islam berjemaah. Mungkinkah PAS telah semakin berubah menyamai sikap Syaitan yang sanggup dijadikan sahabat baik oleh Nik Aziz?

Cuba kita lihat, siapa yang paling bencikan soal perpaduan umat Nabi Muhammad SAW? Tentu saja yang paling benci dengan hal ini adalah Iblis dan syaitan seperti yang banyak dinyatakan didalam Kitab Allah. Apakah PAS mahu menjadi parti yang membawa ajaran Iblis dan Syaitan dengan mencemuh perpaduan yang ditimbulkan oleh UMNO?

Mahfuz dan juga Salahuddin sanggup memfitnah seorang Mufti kerajaan yang dilantik secara SAH hanya kerana pendirian politik kepartian mereka.

Sebenarnya, apakah mereka berdua ini layak untuk bersuara menyanggah seorang Mufti seperti Datuk Harussani? Tahap pemikiran kaldai mereka sudah tentunya amat jauh untuk berhujah didalam soal perpaduan didalam Islam yang dibawakan oleh Mufti Perak tersebut.,

Jika Mahfuz tak tahan dengan polemik perpaduan sesama bangsa melayu dan Islam diantara UMNO dengan PAS, saya yakin bahawa pintu Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbuka luas untuknya. Mahfuz amat sesuai berada didalam PKR kerana otak keldainya amat menyerupai spesisnya yang satu lagi didalam PKR yang bernama Saifuddin Nasution.

Salahuddin pula bolehlah melompat untuk menyertai parti rasis DAP sekiranya dia juga amat benci kepada usaha mewujudkan kerjasama diantara UMNO dan juga PAS. Jangan bimbang tentang soal bai’ah yang menyebabkan wakil PAS hilang isteri akibat terjatuh talak tiga seperti yang mereka ikrarkan. Saya yakin Eli Wong yang terkenal denga hutan lanjannya sedia bila-bila masa untuk mengisi kekosongan Salahuddin.

Sebenarnya, isu perpaduan melayu dan Islam ini amat perlu bagi menyelamatkan nasib politik bangsa melayu yang semakin dihimpit oleh kerakusan kaum pendatang untuk menguasai pentadbiran negara.

Apakah Mahfuz dan Salahuddin suka sekiranya anak bangsa kita di masa hadapan hidup dalam negara yang dikuasai sepenuhnya oleh kaum lain seperti yang terjadi di Singapura?

Mungkin otak bebal Mahfuz dan juga Salahuddin tak mampu memikirkan semua kesan-kesan politik murahan mereka ini, namun ibarat kata pepatah “kalau tak mampu nak menyenangkan, janganlah pula nak menyusahkan orang lain”.

Mahfuz dan Salahuddin perlu bertaubat !!!

Ehsan chewan myKMU

Advertisements

7 thoughts on “PAS ketakutan akibat isu perpaduan.

  1. SLM BRO..2 EKOR ERDOGEN DH KETAKUTAN. NASIB DIORANG TERLETAK DLM TGN HUSAM KUSAM. SELAGI CENGKAMAN HUSAM KT TENGKOK WALLY SLIPOR X LEPAS SELAGI TU LA 2 EKOR NI MASIH SLMT!. TP SMPI BILE WALLAHUALAMM KEHKEHKEH >:D

    Like

  2. w'salam bro Jeffry. Agaknya selagi mangkuk2 ni ada.., selagi itulah melayu dan umat Islam tak boleh bersatu di negara ni.

    Kena tunggu sampai dorang kojol lah gamaknya.

    Like

  3. Kenapa org pas tak pakai otak kerana bangsa cina menggunakan mereka bila dah dapat kuasa pas di sepak masa tu baru nak takbir udah tak guna……gigit jari la masa tu oleh tu buang perjuangan yg menghancurkan bangsa kita.

    Like

  4. Sebenarnya nik aziz bersetuju diwujudkan kerajaan perpaduan tetapi beliau sebenarnya telah di hasut oleh puak2 pro-husam@erdogan supaya jngn diadakan kerajaan perpaduan dgn UMNO…untuk penngetahuan semua puak2 erdogan ni ialah konco2 nuar aljuburi,,kalau diwujudkn kerajaan perpaduan maka matlamat nuar aljuburi untuk menjadi PM akan terbantut..

    Like

  5. Korang yg asyik hina Tuan Guru Nik Aziz ni memng dah jauh tersesat.Korang tahu tak, korang kutuk Tuan Guru..samalah mcm korang hina AlQuran.Korang smua ni jauh lebih rendah tarafnya klu nk dibandingkan dgn Tuan Guru !

    Like

  6. hina nik azis sama dengan hina al-quran?

    sesat larat dah beruk nih… pi mampuih la n.ajis, pintu syurga bukan kat tangan n.ajis

    Like

  7. to zackdanial:
    kutuk nik aziz sama mcm hina Alquran?
    ko ckp ape ni bro?ko tnjukkan ayat Alquran mana yg bg tahu kutuk nik aziz sama mcm hina Alquran.ko tu yg jauh tersesat!!!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s