CINA ISLAM yang dengki kepada Melayu Islam !!

Adapun tujuan saya mengeluarkan kenyataan ini dan kenyataan sebelum ini adalah untuk membuktikan bahawa Harussani untuk sekian kalinya berbohong kerana dalam masalah terbaru ini dia telah melakukan pengkhianatan kepada hubungan dengan orang PAS yang bertemunya untuk tujuan perniagaan namun didakwanya bertemu untuk membincangkan soal perpaduan melayu.

Oleh itu mulai dari sekarang saya menasihatkan diri saya dan semua pimpinan PAS serta ahli dan penyokong PAS supaya berhati-hati bila bertemu dan bercakap dengan orang seperti Harussani, kerana ia sekarang telah berubah watak sebagai agen UMNO yang sangat bahaya dan sering memutar belit fakta demi untuk memghalakan apa saja tindakan UMNO walaupun jelas ianya mungkar dan bercanggah dengan hukum Islam.

KHALIL IDHAM LIM

Inilah dia orang yang bertanggung jawab memfitnah dan menuduh Sahibul Samaah Mufti Perak Datuk Harussani berbohong !

Idham Lim merupakan seorang Mualaf yang diangkat menjadi ADUN Titi Serong oleh kebanyakan masyarakat melayu di Perak, kini umpama duri dalam daging kepada penyatuan bangsa MELAYU di seluruh negara.

Sebagai seorang berbangsa cina yang memeluk agama Islam, Idham Lim dilihat masih lagi dangkal pemikiran dengan apa yang dimaksudkan dengan perpaduan ummah. Idham Lim juga masih belum faham sepenuhnya tuntutan perpaduan yang digariskan didalam Islam.

Apabila Idham Lim menuduh seorang Mufti seperti Datuk Harussani berbohong, apakah dia berasakan dirinya lebih hebat daripada Mufti Perak tersebut? Apakah Idham Lim juga berasakan dia lebih pandai dari seorang Mufti yang dilantik secara SAH didalam sesebuah negeri?

Sifat kiasu didalam diri Idham Lim nyata masih lagi tebal dan masih belum mampu dikikis dengan hanya memeluk Islam. Mungkin sebab itulah dia begitu dengki kepada usaha penyatuan melayu didalam negara diantara UMNO dan PAS.

Sifat rasisnya juga masih lagi membara seolah-olah penyatuan melayu itu menjadi perkara HARAM buatnya.

Ini semua telah Idham Lim buktikan apabila dia sanggup memfitnah seorang Mufti tanpa bukti dan juga seolah-olah benci kepada kerjasama dikalangan bangsa melayu.

Advertisements

15 thoughts on “CINA ISLAM yang dengki kepada Melayu Islam !!

  1. Setan datang dalam berbagai bentuk, dan salah satunya ialah beberapa orang dalam PAS.

    Like

  2. Asssalamualaikum rakan blogger,
    Saya sentiasa mengikuti perkembangan blog cina islam ini, dalam kesemua tulisan beliau, tidak satu pun yang baik terhadap islam/melayu,beliau dilihat menyebelahi kaum cina sahaja dalam apa jua perkara. Oleh itu kena hati-hati dengan cina mualaf ini beliau sangat anti- melayu

    Like

  3. Kalut puak2 PasPisPus haprak ni..dia ingat dia je ke yg ugama islam hebat sgt2 ke? kalau hebat agama tak payah le sampai tahap nak kata org lain 'penipu'… cermin diri dulu laa…

    Like

  4. Benda2 mcm ni xyh r k0rang nk pelik..dr dulu lg sifat di0rg mmg mcm iblis,di0rg lbih sanjung karpal,kit siang..bersatu dgn 0rg kafir utk jatuhkn 0rg yg seagama dgn di0rg, cina tepuk tgn..cina2 sume dh bersatu pakat undi pembangkang terutama DAP..kita bila lg,fikir2kn r..

    Like

  5. Kalau dah taraf Mufti mereka buat macamtu apalah sangat dengan penyokong yang tak tau apa-apa dikampung-kampung, diceruk-ceruk. Lagi hebat kelentongnya.
    Pakcik-pakcik, makcik-makcik cuma boleh mengangguk jer la…. hormat pada kopiah dan serban.
    Tapi ada yang muda belia pun bodoh jugak sampai sanggup berguling atas jalanraya…..

    Sang Tawal

    Like

  6. W'salam Tuan Sungai Rapat. Memang benarlah seperti yang Tuan kata, Idham Lim ni memang kelihatan anti melayu. Kalau Mufti SAH pun sanggup difitnahnya, apa lagi yang boleh kita harapkan dari cina mualaf seperti dia.

    Lainlah kalau kita kutuk Nik Aziz sebab dia hanya ulama bagi totok PAS.

    Like

  7. Ini lah syaitan yg menggunakan nama Islam utk merosakkan umat Islam..

    sikap ultra kiasu idham ini cukup kuat … beliau walaupun memeluk islam tetapi berfikiran ultra kiasu dan kecinaan …

    Melayu Perak perlu hati2 dgn CIna chauvinist ini !!

    Like

  8. Inilah salah seekor 'Kuda Trojan' yang berada dalam Parti Islam – Melayu tetapi bertindak sebagai virus kepada Melayu-Islam.
    Beliau bukanlah 'Kuda Perang' kepada PAS tetapi menjadi 'Kuda Tunggangan' kepada puak Harbi Kiasu DAPig yang menjadikan beliau 'Kuda Penjantan' untuk merosakkan manusia kerana nafsu serakah demi mencari populariti.
    Spesis kuda ini akan tetap dijadikan sebagai 'Kuda Lumba' dalam usaha puak harbi kiasu memecahkan kekuatan Melayu-Islam di Perak dan Malaysia sebelum akidah beliau dikorbankan seperti 'Kuda Korban' apabila harbi kiasu berjaya menjahanamkan Melayu.
    Ingat-ingatlah!!!

    Like

  9. Salam UMPP,

    Itulah Islam acuan amPas. Saudara baru dididik cara politik, bukan cara Islam murni. Apapun, kita jgn terpedaya dengan 1 golongan yang masuk islam untuk hancurkan islam… atau yang belajar islam untuk pesongkan orang islam…

    Kepada Idham, pegi mampus!!!

    Like

  10. Bro Pejuang Bangsa.., apa nak dikata, kalau dah sepet tu sepet jugak lah.

    Tuan Megat Alam. Memang benar kata Tuan, inilah rupa kuda trojan dalam PAS bagi menghuru-harakan umat Islam. Apa nak di hairankan apabila PAS itu sendiri bapak kepada segala kemungkaran!

    W'salam sahabat Kalam Timur. Islam hanya dijadikan alat untuh memenuhkan kerakusan politik didalam PAS. Mereka-mereka ini menjual Islam hanya untuk memenuhkan tembolok mereka sendiri.

    Like

  11. Sepatutnya…Mualaf ni jgn bertanding kwsan melayu…dia sepatutnya diletakan dikwsan..50% nonmuslim..50% muslim baru dia tahu nasib dia…atau letak di kawasan majority non muslim..tengok dia leh angkat muka atau x bila berhadapan dgn non muslim… harap2x melayu jgn pangkah dia dalam PRU13 akan datang…sebab kecinaan dia terlalu kuat…dia sanggup mengatakan Mufti perak penipu…krn ingin menegakkan benang basah…

    Like

  12. islam pada nama.jiwa masih fafir harbi

    Like

  13. islam pada nama dia sebenarnya kafir harbi.saja nak pecahkan melayu.berhati hati semua.ini syaitan yang bertopengklan manusia.

    Like

  14. Salam UMPP

    Diakui bahawa barangsiapa yang rajin mengikuti blog mualaf ni boleh mencium 'kang-kong taste' nya

    Semasa Belanda menguasai Tanah Jawa ada seorang orientalis Belanda bernama Haji Snork Horge sanggup mengaku Islam dan mendakwa telah pergi ke Mekah, berkahwin dengan melayu (jawa)bertujuan untuk mendapatkan pengaruh orang Islam dan kemudian memurtad dan mengkristiankan mereka.

    Awans musang berbulu ayam!

    Like

  15. W'salam Tuan SomaliPirate. Seperti yang rakan2 dalam komen diatas katakan, memang inilah kuda trojan yang bertujuan memecahbelahkan umat Islam dalam negara.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s