Nik Aziz gila pitih.

Bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di Kota Bharu hari ini ketika diminta mengulas kenyataan Muhyiddin sedia menemui beliau demi perpaduan orang Melayu dan umat Islam, Nik Aziz berkata beliau tidak mahu berunding dalam erti kata hubungan politik dan perpaduan Islam kerana “soal politik, PAS sudah menutup pintu untuk berunding.”

“Tapi kalau soal royalti, saya mahu pengerusi jawatankuasa pembangunan ekonomi, kewangan dan kebajikan, Datuk Husam Musa ada bersama,” katanya.

MalaysiaKini

.

Ini bukti bahawa Nik Aziz bukan berpolitik cara Islam tetapi hanya mengejar kepentingan wang ringgit dan juga kedudukan politik semata-mata.

Nabi berpolitik pada zaman dahulu demi untuk menyatu padukan masyarakat arab. Nabi juga amat menekankan perpaduan didalam perjuangan baginda. Tetapi, Nik Aziz yang katanya menjadi ketua parti Islam tulen, terang-terang menolak kerjasama dan juga perpaduan umat Islam.

Di dalam hal perbincangan perpaduan bangsa melayu dan umat Islam dengan UMNO di negara ini, Nik Aziz menolak mentah-mentah kerana baginya PAS lebih “mulia” dan tak layak berbincang dengan UMNO.

Bagaimanapun, didalam bab duit ringgit, ahli politik nyanyuk PAS ini begitu teruja dan tak menolak pula berkerjasama dengan UMNO yang dikatakannya sebagai parti tak membawa ke syurga.

Ini satu lagi bukti bahawa PAS sanggup berkerjasama dengan DAP hanya semata-mata hendakkan kedudukan dan juga kemewahan, bukannya demi perjuangan serta dakwah Islam yang selama ini mereka gembar-gemburkan.

Nampak tak sikap berpura-pura dan juga pembohongan yang dilakukan oleh Nik Aziz selama ini? Pemimpin-pemimpin PAS selama ini hanya bertuhankan wang ringgit dan juga mengejar nama sahaja sambil menjual nama Islam.

Patutlah selama ini mereka begitu rakus mengutip duit orang-orang kampung yang berpendapatan rendah di kampung-kampung melalui ceramah maki hamun. Rupa-rupanya, duit yang menjadi matlamat mereka.

Apabila DS Najib turunkan subsidi 5 sen ke atas minyak, pengikut-pengikut PAS dan Pakatan Haram bising bagai nak rak. Tetapi yang pemimpin PAS kutip 5-6 ringgit duit rakyat tiap-tiap malam dalam ceramah, tak bersuara pun pengikut-pengikut mereka.

Mungkin kerana DS Najib turunkan subsidi minyak dan gula, tak nampak faedah apa-apa bagi mereka, tetapi kalau bagi duit 5-6 ringgit masa ceramah, itu sudah kira JIHAD dan dapat tiket free ke syurga kata Tok Garu mereka !

Advertisements

6 thoughts on “Nik Aziz gila pitih.

  1. Memang org tua ni dh nyanyuk tahap kritikal..

    Like

  2. Wahai nik ajis, apakah kau dh tak bole nak berfikir lg mcmana nak jaga PAS dan kelantan sehingga sanggup nak berbincang dgn UMNO… malu lah woi nik ajis lebih baik letak jawatan aje bagi kat org lain pulak….

    Shah

    Like

  3. Kan dah ckp…nik ajis ni kalau dier buat statement tuh jgn terus percaya…besok luasa bertukaor statement nye lah… walupon siap ade rakaman video..(hitam putih tak yah ckp le)… simple je dier ckp… 1. pemberita silap quote.. 2. dier kecek masa tuh bergurau je… allah pon bergurou ape…

    Yeop

    Like

  4. Kerana politik,nik aziz sanggup buat apa saja….fatwa dputarbelit utk menghalalkan agenda politik……sepatutnya ulama menasihati utk kebaikan negara walaupun berlainan fahaman politik,tetapi sebaliknya dgn PAS……

    Like

  5. pok nik bawak-bawak lh mengucap.. sedarlah sikit umur tu makin banyak.. nama je islam tapi perjuangan dah jauh terpesong..

    awak tu dh nyanyok bagi lah jawatan tu kt orang lain yg lebih memahami perjuangan islam.. semoga umat islam akan bersatu semula.. amin

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s