Lolo sudah tukar jadi Lalok !

Dr Lolo Ahli Parlimen PAS Titiwangsa memilih untuk menunjukkan kebodohan dirinya sendiri di khalayak ramai apabila bertindak menyalahkan Pasukan Gerakan Am (PGA) didalam kes kecurian pasir di Selangor.

Dr Lolo melalak di dalam Dewan Rakyat kononnya kerajaan pusat yang bersalah didalam isu panas penyelewengan pasir ini apabila kerajaan tidak bertindak mengerahkan PGA ini mengawal aktiviti curi pasir. Sebab itulah kecurian pasir di Selangor berleluasa katanya.

Tindakan wakil PAS ini jelas menunjukkan bahawa mereka selama ini hanya makan gaji buta dan duduk goyang kaki sahaja tanpa mengambil tahu struktur perjalanan pentadbiran negeri apabila mempertikaikan pengeluaran permit korek pasir di Selangor.

Apakah selama ini Dr Lolo tak mengetahui bahawa kerajaan negeri yang bertanggung jawab mengeluarkan permit untuk mengorek pasir di Selangor? Apakah Dr Lolo juga tak tahu bahawa pihak yang patut mengawal serta memantaunya juga adalah tugas kerajaan negeri melalui Pejabat Tanah dan Daerah?

Memang tindakan Dr Lolo ini membuktikan bahawa pemimpin-pemimpin PAS yang dilantik menjadi wakil rakyat kebanyakannya adalah dari jenis yang bodoh sombong dan tak tahu apa satupun.

Dr Lolo juga telah memalukan seluruh pengundi yang menaikkan namanya di Titiwangsa. Inilah akibatnya apabila seorang yang hanya tahu tentang ubat batuk dan juga pil tidur diangkat menjadi wakil rakyat.

Dr Lolo ini dahlah bodoh, tetapi degil tak mahu belajar. Dia sendiri tak tahu tetapi sombong pula untuk bertanya. Akhirnya, termalu sendiri akibat bola tanggung yang dilemparkan di dalam Dewan Rakyat direjam kembali oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar iaitu DS Douglas Uggah Embas.

Sekarang ini siapa yang malu? Bukan hanya Dr Lolo seorang tetapi seluruh wakil-wakil PAS juga kemalu-maluan akibat dari kebaghalan mereka didedahkan oleh Dr Lolo yang telah lalok didalam Dewan Rakyat !

Advertisements

9 thoughts on “Lolo sudah tukar jadi Lalok !

  1. WA KA KA KA KA
    Memang kebodohan lolo telah disiarkan secara terus oleh berita TV.
    Adakah patut PGA jaga pasir.
    Itu lah … Kalau dah kaki “SPIN” apa pun isu, akan di”SPIN” juga.
    *Banyak yg ada title DR telah keluar dari PR !
    Cuma lolo saja yang tak sedar diri.Tunggu jadi LOLYPOP KE ?

    Like

  2. Itulah muslimah pas. Bodoh piang kata orang kulim. Orang berjuang, enko nak berjuang. Orang “sekolah”, enko wat fitnah. Alih2 kebodohan sendiri yang dipamerkan mengakibatkan kemaluan yang teramat.

    Like

  3. Buduh punya doktor…masih kluar lagi istilah “Polis Hutan” dari mulut dia. Apa dia ni tak tau ke yg polis hutan dah lama di tukar gelaran ke PGA? Tu la akibatnya bila lama sangat duduk dalam hutan.. apa benda yg berlaku kat luar semuanya tak tahu termasukla mcm mana sistem pentadbiran dan bidang kuasa kerajaan negeri sepatutnya dilaksanakan!

    Like

  4. Apa salahnya kenyataan Dr. Lo' Lo'. Mengapa kerajaan pusat lepas tangan dalam hal ini. Ini lah UMNO-BeEnd, hanya tahu main sandiwara, tapi perlaksanna kosong. Macam tu kalau orang mencuri pun, polis xboleh buat apa2 kah? Ke kerajaan negeri jugak yang harus pantau dan menguatkuasa?

    Like

  5. Inilah kelebihan pemimpin pembangkang, hanya tahu menyalahkan orang lain. Bermula dengan nik aziz kata suara wanita itu aurat, maka kelantan tiada hantar wakil dalam musabaqah. Tapi bila berdemonstrasi, ini lo lo bersama muslimah pas, turut menjerit pekik dan bergesel dengan bukan mahram. Nik aziz malah menggalakkan pula. Kita ajarlah sikit sebab dr. ni tak tahu, mula-mula pergi balai buat repot, nanti polis akan rujuk kepada pihak pejabat tanah atau pejabat daerah. Kalau disahkan betul menyalahi undang-undang atau tiada permit, barulah pihak berkenaan minta bantuan polis hutan ke atau polis bandar ke, barulah polis boleh bertindak, bukan boleh senang-senang polis pergi serbu melainkan kes jenayah atau menganggu ketenteraman awam (rusuhan). mungkin kerajaan negeri selangor akan buat repot, tapi cuma lambat sikitlahhh.

    Like

  6. Aku ingat Dr Lo'lo saja bodoh tapi bila baca komentar dari user “Tanpa Nama” rupa rupanya baru aku faham memang puak pas bukan setakat bodoh tapi bahalul..
    Permit pengeluaran pasir tu dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri dan jadi tanggungjawab kerajaan negeri untuk pantau dan menguatkuasa melalui anggota pihak berkuasa tempatan (PBT) bukannya pihak polis atau tentera…melainkan kerajaan negeri tak boleh kawal dan minta pertolongan pengawasan dari pihak PDRM atau tentera…. hapa punya bahalul orang pas nih… jawatan doktor… hal senang pun tak boleh nak pikir tu la banyak baham duit haram… hierarki kerajaan negeri pun tak faham…bodoh punya orang

    Like

  7. kelakar~~

    sebab tuh aku tak pernah mengundi pas, kalau pas-umno bergabung lagilah aku xkan undi calon pas, pas parti takde pendirian, pasti tak reti nak baca perlembagaan, part yang tak tahu buat kerja, taunye cume menambahkan kerja orang lain, mereka cuma makan gaji bute.. perkara mudah pon tak reti nak fikir..

    wallahualam..

    Like

  8. ye la… UMNO-nok semua pandai-2 belaka…cerdik pandai semua ada kat UMNO-nok..

    Like

  9. Salam semua.

    Anon 08:46, mungkin dalam PAS ada disediakan kursus spin menyepin sebelum jadi wakil rakyat kot? Pasal itulah asyik nak spin saja kerjanya wakil-wakil PAS semua.

    Kalam Timur, tidak syak lagi kepiangan bodoh MP Titiwangsa ni kan..

    Anon 9:06, Sudah berapa lama istilah Polis Hutan ditukar kepada PGA, itupun Dr Lolo ni tak alert. Elok jadi Dr ayam saja lagi bagus.

    Anon 09:34, Kalau dah pemimpin tu bodoh sombong, pengikut pula bodoh melantun-lantun lahh.

    akmy, mungkin dia tgh “datang bulan” masa buat kenyataan tu, tu yang jadi bebal semacam jer.

    Bekas tentera, itulah pasalnya, kalau pemimpin PAS dah bodoh.., pengikut dibawahnya dah sah bahlul. Kalau tak takkan disokongnya pemimpin bodoh macam tu kan..

    Tak Undi PAS, hanya yang kurang waras saja yang akan undi PAS. Dan hanya yang bahlul saja sokong orang macam Dr Lolo ni.

    Anon 12:06, baguslah kalau tahu dan sedar bahawa PAS tu bodoh. Balik nanti sebarkan pada keluarga dan sahabat handai ye…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s