Dr Mariah tak sedar diri nak cabar ulama muda UMNO.

KOTA KEMUNING – Ahli Parlimen Kota Raja, Selangor Dr Siti Mariah Mahmud mencabar ulama muda yang menyertai UMNO supaya menghapuskan budaya politik wang, budaya berjuang untuk projek, budaya untuk kepentingan diri sendiri yang sudah menjadi darah daging dalam UMNO selama ini.

Menurutnya, selama ini beliau tidak pernah mendengar ulama dalam UMNO membuat satu kenyataan yang menentang keputusan-keputusan yang menyalahi agama.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, sebelum ini apabila ada perkara yang tidak betul, ulama UMNO membisu dan hanya membawa perkara tertentu sahaja.

SinarHarian

Sebelum Dr Mariah nak cabar ulamak muda yang baru menyertai UMNO, elok rasanya dia cabar dulu ulamak politik dalam PAS membetulkan akidah mereka yang semakin menyeleweng. Tak guna nak berkokok lantang jika ekor sendiri masih berpalitan najis.

Jika Dr Mariah mahu menuduh UMNO mengamalkan budaya politik wang, dasar UMNO sendiri menggariskan bahawa politik wang itu adalah salah dan UMNO juga bermati-matian membenteras budaya politik wang dalam parti.

Tetapi, PAS tak langsung mengambil tindakan apabila ada pemimpin mereka yang terbabit dengan rasuah politik. Contohnya seperti Nik Aziz yang menerima imbuhan pakej menunaikan Umrah sebanyak RM 65k. Mengapa tiada seorang pun “ulamak” dalam PAS menegur Nik Aziz. Inilah yang dinamakan cakap tak serupa bikin.

Kalau Dr Mariah sibuk menunding jari kepada pemimpin UMNO yang dikatakan sibuk mengejar projek, bagaimana pula pemimpin PAS Kelantan yang begitu rakus memonopoli tender-tender balak dan juga projek-projek dari PMBK? Menantu Nik Aziz sendiri terlibat dengan pengagihan tender billboard di negeri itu dan semua projek ini hanya berlingkar diantara kroni mereka sahaja.

Begitu juga dengan budaya pentingkan diri sendiri. Pemimpin-pemimpin PAS terlampau mementingkan diri sendiri hinggakan wang KOHILAL sanggup diselewengkan dan juga hasil tabung Memali dilenyapkan.

Apakah Dr Mariah berani mendedahkan kemana hasil kutipan setiap ceramah-ceramah PAS pergi? Tentunya dia tak berani kerana lebih separuh masuk ke dalam kantung pemimpin PAS sendiri ! Lihat sahaja bagaimana pemimpin PAS berlagak dengan kereta-kereta mewah serta memiliki rumah-rumah yang besar hasil dari kutipan derma masyarakat kampung.

Inikah yang dinamakan berjiwa rakyat? Sebenarnya inilah yang dinamakan berjiwa laknat ! Berpura-pura alim tetapi memeras ugut setiap hasil keringat orang kampung. Kononnya akan digantikan dengan ganjaran syurga, tetapi sebenarnya semua auta belaka.

Termasuklah Dr Mariah ini yang hanya tahu bercakap tetapi langsung tak tahu apa yang dimaksudkannya. Pemimpin-pemimpin sebegini boleh dikategorikan sebagai dajal-dajal kecil yang hanya tahu menghasut dan memecahbelahkan rakyat demi survival politik mereka.

Tiada yang lebih busuk hatinya di negara ini daripada pemimpin-pemimpin seperti Dr mariah dan Anwar Ibrahim.

Advertisements

6 thoughts on “Dr Mariah tak sedar diri nak cabar ulama muda UMNO.

  1. Cakap boleh….. ada sesiapa dikalangan orang macam si Mariah berani menegur Nik Aziz ? Hasan Ali pun jadu bisu bila kena tindakan tatatertib oleh PAS……

    Like

  2. JAWAPAN YANG MANTAP..DARI UMP

    Like

  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    Like

  4. DIA JADI DOKTOR AYAM BOLEY LAA. REBAN SENDIRI PENUH TAIK PUN X NAK PLAK CUCI!..DASAR DOKTOR KABARET!!..HARKK PTUIHH!

    Like

  5. Salam… dia kan doktor yang terer… kan…
    Itu lah kalu dah menopose pun nampak macam pun cuma tak sedar diri tu….
    GAP dah keluarkan surat pasal kelulusan MEGA PIG FARMING dari kerajaan PR tak melalak pun…
    Mana pegi MR bean dan juga mat SApu yang lantang pasal Tak bagi Ladang Babi nie… Apa citer?

    Like

  6. Yang Gambi, memang benar didalam PAS langsung tak boleh ditegur pemimpinnya. Berbeza dengan UMNO yang bersifat lebih terbuka. Kan Nik Aziz tu maksum setaraf nabi..

    Abg Tuah, terima kasih daun keladi.

    Jeffry, memang sah Dr Mariah ni dah jadi taraf doktor ayam. Cuma, sijil dia setakat ayam pencen saja. Hahaha..

    CucuAtok, babi dah dihalalkan oleh PAS semenjak berkawan dengan DAP tu. Pasal tu lah mr bean dgn mahpus tak bising.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s